فرهنگسرای ارسباران در سومین شب از برگزاری سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر، پذیرای سازهای کوبه‌ای، سرنا و دهل و موسیقی مقامی بود که با همراهی مشتاقانه و دلپذیر مخاطبان اجرا شدند.

به گزارش روابط عمومی جشنواره موسیقی فجر، در سومین شب میزبانی فرهنگسرای ارسباران از هنرمندان و مخاطبان سی‌ونهمین جشنواره موسیقی فجر، «کلون زمان» با همراهی دلپذیر و امیدبخش مخاطبان به اجرای برنامه پرداختند.

اولین بخش از برنامه‌های شب گذشته، اجرای موسیقی توسط گروه سازهای کوبه‌ای «کلون زمان» به سرپرستی حمید قنبری از تهران بود.

حمید قنبری با بیان اینکه موسیقی جزو، میراث ناملموس کشور است، گفت: موسیقی میراثی است که باید آن را به نسل بعدی منتقل کرد.

او ادامه داد: این هنر بسیار مظلوم است و همیشه به هنرجویان گفته‌ام که هر عرصه‌ای برای ساز زدن پیدا می‌کنید، آن را از دست ندهید. جشنواره موسیقی فجر نیز عرصه‌ای برای پرداختن به این هنر است.

این هنرمند بیان کرد: بها دادن به جایگاه موسیقی توسط اجراکنندگان شکل می‌گیرد. اینکه ما در چه سالنی به نواختن ساز می‌پردازیم، اهمیت چندانی ندارد اما اینکه موسیقی شما چه پیام و هدفی دارد، ارزشمند است.

حمید قنبری (سرپرست گروه، نوازنده تنبک)، کیوان مکری (تنبک)، کیارش ادیب‌نیا (تنبک و خواننده)، سیدمحمد سکاک (سنتور- تنبک)، سعید سنگسری (تنبک-دف)، غزاله آشور (تنبک-راوی)، نیلوفر رخشنده، (تبنک)، الهه حسنی (تنبک _ دف)، مرتضی آقااحمدی از جمله نوازندگان این گروه بودند که علی محبی نیز به عنوان خواننده با آن‌ها همراهی می‌کرد.

«چهل ضربی»، «زمستان»، «شادگان»، «شکیب»، «ایران»، «هورام»، «غرق در بی‌چون»، «هفت ضربی چهارگاه» قطعات اجرا شده توسط گروه «کلون زمان» بودند.