پریچهر خواجه در بخش نسلی دیگر جشنواره موسیقی فجر با ساز قانون در دستگاه‌های ایرانی تکنوازی می‌کند.

به گزارش ستاد خبری سی‌امین جشنواره موسیقی فجر،این هنرمند درباره حضورش در جشنواره موسیقی فجر گفت: به عنوان نوازنده‌ای که ساز قانون می‌نوازد، از سال 67 تا امروز یا به صورت شرکت کننده و یا داور در جشنواره‌های مختلف از جمله جشنواره موسیقی فجر شرکت کرده‌ام.

وی که در پنجمین روز جشنواره به روی صحنه می‌رود، در این باره گفت: امسال از من دعوت کردند که در بخش جنبی در کنار 13 گروه در بخش نسلی دیگر به روی صحنه بروم و خوشحال هستم که در این جشنوار می توانم ساز بنوازم.

خواجه اظهار کرد: ساز قانون در فرهنگ ما یک ساز کم رنگ است و من هم سعی کرده‌ام تفاوت تک نوازی من با دیگران در نوع موسیقی به نمایش درآید بنابراین موسیقی ایرانی و دستگاهی را برای اجرایم در نظر گرفته‌ام.

این نوازنده که نخستین بار است در بخش نسلی دیگر شرکت می‌کند در این باره گفت: متاسفانه با این بخش آشنا نبودم و آگاهی من نسبت به این بخش چندان زیاد نیست اما معتقدم از هر زاویه‌ای به موسیقی توجه شود مفید و موثر است.

وی در ادامه افزود: به اعتقاد من اگر جشنواره به صورت فصلی برگزار می‌شد، تاثیر بیشتری خواهد داشت و هنرمندان با جشنواره و مردم بیشتر با موسیقی بیشتر آشنا می‌شدند.

پریجهر خواجه سال ۱۳۵۶ در تهران و در خانواده‌ای اهل ادب و هنر به دنیا آمد. موسیقی و نواختن قانون را از سال ۱۳۶۷ با ورود به هنرستان مسیقی دختران نزد ملیحه سعیدی آغاز کرد و در کنار این ساز با نواختن پیانو، تمبک و کمانچه نیز آشنا شد.

در سال ۱۳۷۴ با رتبه اول از هنرستان موسیقی فارغ التحصیل و وارد دانشگاه هنر شد و باز با رتبه اول در این دانشگاه پایان نامه گرفت. وی تحصیلاتش را در رشته آهنگسازی تا مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه هنر ادامه داد و در حال حاضر در همین دانشگاه تدریس می‌کند.

وی ضمن برخورداری از آموزش‌های سیمین آقارضی، از تعالیم استادانی چون حسین دهلوی، محمد اسماعیلی، فرهاد فخرالدینی، هوشنگ ظریف، هوشنگ کامکار، کامبیز روشن‌روان، حسین علیزاده، احمد پژمان، شریف لطفی، محمدرضا درویشی، سیاوش بیضایی، سعید فرج پوری و بسیاری دیگر از اساتید موسیقی بهره گرفته است.

پریچهر خواجه سه‌شنبه 28 بهمن، ساعت 20 در فرهنگسرای ارسباران به صحنه می‌رود.

بخش نسلی دیگر در سی‌امین جشنواره موسیقی فجر میزبان 13 گروه یا تکنوازی است که تمامی آنها در فرهنگسرای ارسباران به صحنه می‌روند.

سی‌امین جشنواره‌ بین‌المللی موسیقی فجر به دبیری دکتر حسن ریاحی 24 بهمن تا یکم اسفندماه در تهران برگزار می‌شود.

علاقمندان می‌توانند اخبار و عکس‌های مربوط به این جشنواره را در اینستاگرام جشنواره به نشانی fajrmusicfestival30 مشاهده کنند.