شب گذشته گروه موسیقی «وابات» به سرپرستی عیسی غفاری در اولین سئانس از پنجمین شب جشنواره موسیقی فجر در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران روی صحنه رفت.

به گزارش ستاد خبر سی‌ودومین جشنواره موسیقی فجر، این اجرا که دارای دو بخش بود. در بخش اول عیسی غفاری آهنگساز، سرپرست گروه و نوازنده تار و سه تار و سارا فطرس نوازنده دف، کوزه و بندیر روی صحنه رفتند و در این دو نوازی از راست پنجگاه آغاز شد و به اصفهان و چهارگاه و شور ادامه پیدا کرده و در دستگاه نوا به پایان رسید.

در بخش دوم اجرا سارا رضا زاده نوازنده تار هم به دیگر اعضای گروه پیوست و قطعاتی را در کنار اعضای گروه اجرا کرد.

«هوش- مسخ»، «زنگ شتر»، «ضربی سه گاه» و «سرود باد» بخشی از قطعاتی بودند که در این بخش اجرا شدند. تبحر نوازنده ها و البته اصالت و زیبایی قطعاتی که اجرا می شد حاضران در سالن را تحت تاثیر قرار داد. هر چند بر خلاف اغلب اجراهای موسیقی این روزها «وابات» اجرایی خلوت داشت و تنها چند ساز روی صحنه حاضر بودند اما گروه توانست مخاطبان خود را راضی نگه دارد و نشان دهد که اجراهای خلوت هم هنوز این توان را دارند که مخاطب موسیقی را با خود همراه کنند.

در این اجرا رضا مهدوی نوازنده و مدیر مجله موسیقایی مقام نیز حضور پیدا کرده بود، همچنین حسام اینانلو نوازنده و آهنگساز مطرح کشورمان هم از دیگر هنرمندان حاضر در این اجرا بود.

عیسی غفاری ، سرپرست گروه موسیقی وابات که خود دانش‌آموخته کارشناسی و کارشناسی ارشد موسیقی ایرانی از دانشگاه هنر تهران است که پیش از این هم با همکاری خواننده هایی چون وحید تاج، علی زند وکیلی و پوریا اخواص آلبوم هایی را در گروه وابات منتشر کرده است.