تالار رودکی در سانس دوم مانند دو شب قبل میزبان یک اجرا در بخش بین‌الملل بود. در این کنسرت نیکولاس فن پوکه (پیانیست هلندی) به تکنوازی پیانو پرداخت.

نیکلاس فن پوکه از سن شش سالگی به یادگیری ساز پیانو پرداخت. در سالهای بعد، وی زیر نظر اساتید شناخته شده ای مانند دیوید کویکن، یان وین، مارتا آرگریچ، موری پراهیا و آلفرد برندل، در کنسرواتور آمستردام به ادامه تحصیل پرداخت.

توانایی های حرفه ای و چشم گیر وی، او را به سالن های معتبری در زادگاهش هلند و هم در سراسر جهان برده است. نیکلاس با اجراهای انفرادی متعدد و همکاری با ارکسترهای مشهور، از جمله ارکستر مجلسی هلند، تماشاگران را با اجراهای جذاب خود مسحور کرده است. او اولین اجرای صحنه ای خود در لندن را در سالن رویال فستیوال با ارکستر چینکه به رهبری رودریک کاکس و با اجرای سومین کنسرتو پیانوی بتهوون انجام داد.

جدیدترین آلبوم او، ضبط شاهکارهای شوپن است که مهارت و دقت نوازندگی او را به نمایش گذاشته است و تحسین منتقدان و مخاطبان را به همراه داشته است.

علاوه بر این، انتشار “مجموعه آثار شومان” از سوی وی با استقبال زیادی روبرو شد و شهرت نیکلاس را به عنوان مفسر برجسته موسیقایی آثار شومان بیشتر کرد.

نیکلاس علیرغم مشغله کاری خود، همچنان به احترام به ریشه های فرهنگی-هنری خود متعهد است و سالانه دو رسیتال در کنسرواتوار برجسته محل تحصیلش اجرا می کند و مخاطبان را با موسیقیایی عمیق و مهارت فنی خود مجذوب خود می کند. تجارب عملی نیکلاس فن پوکه به عنوان پیانیست، همچنان در حال گسترش است و به مخاطبان نوید کاوشی همیشگی و در حال تکامل از تعالی هنر موسیقی و عمق احساساتش را می دهد.

او طی اجرایی که داشت به اجرای قطعاتی از آهنگساز لهستانی، فردریک شوپن پرداخت. اجرای ظریف، دقیق که‌ شفافیت نتها از ویژگی‌های بارز این اجرا بود.