معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر پیام داد.
به گزارش روابط عمومی سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر، سید مجتبی حسینی در پیامی برای این دوره جشنواره نوشته است:
هوالسمیع
موسیقی؛ کشف آهنگین کرامات خلقت و هم‌نوایی در ستایش جمعی مخلوقات است. هنری کهن که قدم به قدم تاریخ را پشت سر گذاشته و با گرانمایه‌گنجینه‌ای به روزگار ما رونق بخشیده است. زبان زنده‌ی موسیقی؛ مستغنی از کلمات و مشحون عباراتی است که بی‌هیچ ترجمانی بر صحیفه‌ی دل نگاشته می‌شوند. میراثِ مُعظم موسیقی در هر کجای جغرافیای جهان، نعمتی است که از باد و باران گزندی نخواهد یافت که به اعجاز ارجمندانِ این هنر، مَجال دانستن وُ توانستن و هم‌قدمیِ آمدگان وُ نوآمدگان باقی‌ست. غنیمتی که حتی به روزگار ناخوشِ بلا و اوقاتِ ناچارِ دوری، به خوش‌احوالی موسیقی و خوش‌وقتی اهالی‌اش چشم دارد.
حسینی در ادامه این پیام نوشته است: سی و ششمین جشنواره‌ی موسیقی فجر؛ بانگِ بلندِ بیایید بیایید است؛ دعوتی دور وُ نزدیک که به سودای سلامتی هنرمندان و هنردوستان، متفاوت‌تر از هر دوره رقم می‌خورد. این فاصله، یادآور «خدا گر ز حکمت ببند دری» و این تقرّب، مصداقِ «ز رحمت گشاید درِ دیگری» ست که به تدبیر متولیان و به موهبت ساز و کار شبکه‌های ارتباطی، جمعیت مشتاق بیشتری از این ضیافت متنعم‌اند که امیدوارم این توان و توشه، به سلامت و سعادت هنرمندان و رضایت مخاطبان ختم گردد. در این دوره، «جایزه‌ی باربد»، فرصت داوری و انتخاب آلبوم‌های منتشره‌ی موسیقی و «جایزه‌‌ی ترانه» تاکیدی بر این توان موسیقایی و ترتیب وضعیت و تربیت ترانه‌سرایان خواهد بود.
امید می‌رود به مشورت استادان و کارشناسان و هنرمندان و در همراهی همکارانم، چشم‌داشت‌ها و چرایی‌ها و چگونگی‌های جشنواره بررسی گردد و رهیافت‌ها و راهکارهای شایسته‌ای، در جهت معرفی سرمایه ثمین موسیقی کشور، تمهید شود.