نوزدهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر به دبیری حسن ریاحی از 16 تا 24 بهمن ماه در تالارهایی چون وحدت، رودکی ، شهید آوینی فرهنگسرای بهمن، مجموعه آزادی، فرهنگسرای نیاوران و خانه هنرمندان با حضور 63 گروه داخلی و خارجی برگزار شد.

در این دوره که به صورت غیر رقابتی برگزار شد 55 گروه در بخش جنبی و در ژانرهای چون کلاسیک، سنتی، نواحی، ارکسترال و 8 گروه در بخش بین الملل به روی صحنه رفتند.

در این جشنواره حضور گروههای مطرح موسیقی همچون گروه شمس به سرپرستی کیخسرو پورناظری، گروه کامکارها به سرپرستی هوشنگ کامکار، گروه نوری به خوانندگی محمد نوری، گروه شریف به سرپرستی فرهنگ شریف، گروه جوان به سرپرستی محمدعلی کیانی نژاد، ارکستر موسیقی نو به رهبری علیرضا مشایخی و گروه ثابت به سرپرستی سعید ثابت یکی از اتفاقات مهم بود.

همچنین در کنار این گروههای با سابقه هنرمندان دیگری همچون احمد ابراهیمی ، منصور نریمان، فرید عمران ، امیراشرف آریان پور،ایرج نعیمایی و محمدسریر در بخش پژوهش جشنواره به سخنرانی پرداختند.

در جشنواره نوزدهم حضور گروههای نواحی و بانوان پررنگ بود و بخشی از جشنواره نیز به اجرای منتخبین پنجمین جشنواره موسیقی جوان اختصاص داشت.

در روند برگزاری جشنواره نوزدهم علی مرادخانی رئیس مرکز موسیقی ارشاد در سفر حج بود و به گفته این مدیر برنامه های جشنواره نوزدهم یک مقدار تحت تاثیر زلزله بم و وقایع ناگوار آن واقعه قرار گرفته بود.

در این دوره همچنین ارکستر سمفونیک تهران به رهبری ایرج صهبایی به مناسبت بزرگداشت ملیک اصلانیان و ارکستر موسیقی ملی ایران به رهبری فرهاد فخرالدینی و خوانندگی عبدالحسین مختاباد و علیرضا قربانی به روی صحنه رفتند.