بیست و یکمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر به مدت 9 روز از 21 تا 29 دی سال 84 به دبیری حسن ریاحی برگزار شد.

در این دوره از جشنواره که به صورت غیر رقابتی در تهران و در سالن هایی چون وحدت، رودکی، فرهنگسرای نیاوران و فرهنگسرای بهمن برگزار شد 67 گروه در بخش جنبی و بین الملل به روی صحنه رفتند به طوری که 53 گروه در بخش جنبی و در شاخه هایی چون کلاسیک، سنتی،‌ارکسترال،‌نواحی، بانوان، کودک و 14 گروه در بخش بین الملل در جشنواره حضور داشتند.

در این دوره حضور گروههای بین الملل چشمگیر بوده است به طوری که این گروهها در سه سالن برگزاری همچون تالار وحدت، فرهنگسرای نیاوران و فرهنگسرای بهمن به اجرا پرداخته اند.

یکی از شاخصه های جشنواره بیست و یکم را می توان حضور چهره های برجسته موسیقی ایران دانست به طوری که بزرگانی چون فرهنگ شریف با گروه فرهنگ، حسین دهلوی با ارکستر مضرابی ایران در جایگاه رهبر،احمد ابراهیمی به عنوان سخنران در بخش پژوهش موسیقی ردیف دستگاهی ایران، داریوش طلایی به عنوان نوازنده تار در بخش پژوهش موسیقی ردیف دستگاهی ایران، جلال ذوالفنون با گروه ذوالفنون در این دوره از جشنواره به اجرای موسیقی و ارائه سخنرانی پرداختند.

یکی دیگر از اتفاقات بیست و یکمین جشنواره موسیقی فجر شکل گیری ارکستر موسیقی سنتی به رهبری محمدجلیل عندلیبی و حضور 20 گروه جدید بود.همچنین با وجود عدم برگزاری جشنواره موسیقی نواحی، بخش موسیقی نواحی بسیار پررنگ بود به گونه ای که علاوه بر اجرا در فرهنگسرای نیاوران ، گروههای نواحی در قالب نشستهای پژوهشی کنسرتهای را نیز برگزار کردند.

حضور استیون بلام اتنوموزیکولوگ برجسته آمریکایی و سخنرانی اش در بخش پژوهش موسیقی نواحی ایران درباره منظومه های خراسانی و نیز حضور و اجرای رامیز قلی اف نوازنده برجسته تار آذری به عنوان نوازنده مهمان ارکستر موسیقی ملی از دیگر رخدادهای مهم این دوره از جشنواره بود.

البته این نوازنده صاحب نام در قالب گروه آذربایجان نیز در بخش بین الملل جشنواره در کنار دیگر گروههای مطرح خارجی به روی صحنه رفت.

در این دوره از جشنواره بخش ویژه‌ ای با عنوان یادمان مرحوم استاد رحیم موذن زاده اردبیلی به جشنواره اضافه شد که در آن نشستهای پژوهشی همراه با اجراهایی از استادان موسیقی این حوزه برگزار شد.

در جشنواره بیست و یکم ارکستر سمفونیک تهران به رهبری لوریس چکناواریان و ارکستر موسیقی ملی ایران به رهبری فرهاد فخرالدینی به اجرا پرداختند.