بیست و چهارمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر به دبیری کامبیز روشن روان از 19 تا 26 آذرماه در سالن هایی چون وحدت، رودکی ، تئاتر شهر، فرهنگسرای نیاوران، فرهنگسرای ارسباران، برج آزادی، تالار بزرگ کشور و خانه هنرمندان ایران با حضور 105 گروه در بخش جنبی و رقابتی برگزار شد.

در این دوره در بخش رقابتی شاخه موسیقی کلاسیک سنتی 20 گروه، در شاخه موسیقی ارکسترال 10 گروه، در شاخه آواز جمعی 8 گروه، در شاخه موسیقی پاپ 12 گروه و در شاخه موسیقی کلاسیک 20 گروه به رقابت با یکدیگر پرداختند.

در بخش جنبی نیز 28 گروه در ژانرهای مختلف کودک، بانوان، سنتی ، پاپ، نواحی ، کلاسیک و ارکسترال و 7 گروه در بخش بین الملل به روی صحنه رفتند.

در این دوره از جشنواره ژانر پاپ به بخش رقابتی اضافه شد که با استقبال گروههای این شاخه از موسیقی روبرو شد.

یکی از شاخصه های بسیار پررنگ جشنواره بیست و چهارم حضور محمدرضا لطفی نوازنده برجسته تار با گروههای همنوازان شیدا به خوانندگی محمد معتمدی و بانوان شیدا به خوانندگی علیرضا شاه محمدی بود. این هنرمند بعد از 25 سال دوری از کشور با حضورش در ایران برای اولین بار در جشنواره موسیقی فجر حضور پیدا کرد و آلبوم سپیده را که با گروه همنوازان شیدا اجرا کرد.

این آهنگساز همچنین در یکی از روزهای برگزاری جشنواره نشستی را با عنوان موسیقی و تحولات اجتماعی برگزار نمود.

در این دوره که بین دو عید قربان و غدیر برگزار شد بزرگان موسیقی ایران همچون فرهنگ شریف،‌منصور نریمان، هادی منتظری،‌مجید کیانی، جلال ذوالفنون و محمد اسماعیلی در بخش تکنوازی به اجرا پرداختند .

در جشنواره بیست و چهارم ارکستر سمفونیک تهران به رهبری منوچهر صهبایی و ارکستر ملی به رهبری فرهاد فخرالدینی و خوانندگی سالار عقیلی و رشید وطن دوست به روی صحنه رفت.

نشستهای پژوهشی نیز همانند دوره های گذشته با پرداختن به یک موضوع خاص (ارزیابی و نقد و بررسی فعالیتهای حوزه های مختلف در سی سال گذشته) در خانه هنرمندان ایران برپا شد.