بیست و پنجمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر به دبیری محمدعلی خبری 7 تا 13 اسفندماه در سالنهایی چون رودکی، تالار وحدت، تالار بزرگ کشور، مرکز همایشهای برج میلاد، سوره، اندیشه، فرهنگسرای نیاوران، فرهنگسرای ارسباران، پردیس ملت، خانه هنرمندان و سالن شهید سلیمانی برگزار شد.

در این دوره 112 گروه در بخش رقابتی و جنبی به روی صحنه رفتند به طوری که در بخش رقابتی 12 گروه در شاخه موسیقی نواحی، 12 گروه در شاخه موسیقی سنتی، 7 گروه در شاخه آواز جمعی، 6 گروه در شاخه موسیقی کلاسیک و 12 گروه در شاخه موسیقی پاپ به رقابت با یکدیگر پرداختند.

در این دوره شاخه پاپ و موسیقی نواحی به بخش رقابتی جشنواره اضافه شدند.

در بخش جنبی نیز 63 گروه در شاخه بین الملل، بانوان، پاپ،کودک، نواحی، سنتی، ارکسترال و کلاسیک به روی صحنه رفتند.

یکی بخش های پررنگ جشنواره بیست و پنجم بخش تکنوازی استادان موسیقی ایران بود به طوری که در این بخش سعید ثابت، جلال ذوالفنون، محمد اسماعیلی، هادی منتظری به اجرا پرداختند.

در این دوره همچنین بخش مجزایی برای موسیقی نواحی ایران با عنوان پیشکسوتان موسیقی نواحی ایران در نظر گرفته شده بود که در فرهنگسرای ارسباران برپا شد.در این بخش استادانی چون عاشور گلدی برزین از گلستان، ولی رحیمی و غلامرضا المه جوقی از خراسان، علیرضا شهبازی از قشقایی، حسن مصطفی پور از کردستان، یوسف اوهانس از آذربایجان و محمد اسحاق بلوچ نسب از سیستان و بلوچستان به تکنوازی پرداختند و پژوهشگرانی چون هوشنگ جاوید، موسی جرجانی، پروین بهمنی ، مناف ایران پناه، داریوش علیزاده و محسن شهنازدار نیز بعد از هر اجرا سخنرانی کردند.

در این دوره بخش ذکر و ذاکرین و مولودی خوانی نیز به مناسبت هفته وحدت با حضور بزرگانی چون نورمحمد درپوراز خراسان، غلام مارگیری از زاهدان، غلام رضا المه جوقی از خراسان، حسان اگزار چنانی زاده از خوزستان، گروه خلیفه آغه غوثی ،صمد حبیبی از گیلان، یوسف اوهانس از آذربایجان، گروه اهل بیت به سرپرستی هادی آرزم، گروه ذکر به سرپرستی سعید سیاری، گروه لیله القدر به سرپرستی صالح دریایی و گروه ره پویان ولایت به سرپرستی مجید منصوری برگزار شد.

در حوزه بین‌الملل 10 کشور عضو اکو حضور داشتند و بخش جشنواره جشنواره ها نیز در سالن سوره حوزه هنری برگزار گردید.

یکی دیگر از نکات بارز جشنواره بیست و پنجم اضافه شدن بخشی با عنوان توانمندان (منتخب جشنواره موسیقی معلولان) بود که در سالن شهید سلیمانی برگزار شد که طی آن 6 گروه به اجرای برنامه خود پرداختند.

همچنین برای نخستین بار در تاریخ برگزاری جشنواره موسیقی فجر در بیست و پنجمین دوره از این جشنواره بلیت کنسرت‌ها از طریق اینترنتی به فروش رفت .

یکی از اتفاقات این دوره از جشنواره درگذشت استاد«حسان اگزار چنانی‌زاده» بود که بعد از اجرا در بخش ذکر و ذاکرین درتاریخ 9 اسفند در سن 75 سالگی دارفانی را وداع گفت.

بیست و پنجمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر به مناسبت میلاد حضرت رسول همزمان در تهران، شیراز و کرمان برگزار شد.