جشنواره بیست و هفتم موسیقی فجر از 24 تا 30 بهمن ماه با حضور 93 گروه داخلی و خارجی در سالنهایی چون تالار وحدت، سالن رودکی، ایوان شمس، فرهنگسرای نیاوران، تئاتر شهر، فرهنگسرای ارسباران، سالن اندیشه ، پژوهشکده فرهنگ و هنر، سالن سوره، برج میلاد و خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

در بخش رقابتی 8 گروه در شاخه موسیقی کلاسیک غیرایرانی، 10 گروه در شاخه موسیقی کلاسیک ایرانی و 10 گروه در شاخه آواز جمعی به رقابت با یکدیگر پرداختند .همچنین در بخش آهنگسازی شاخه کلاسیک ایرانی با موضوع دستاوردهای انقلاب اسلامی 40 اثر و در بخش پایان نامه 23 اثر مورد داوری قرار گرفتند.

بخش جنبی بیست و هفتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر نیز در شاخه های مختلفی چون نسل دیگر، بین الملل، بانوان، کودک، نشستهای پژوهشی و گروههای داخلی در ژانرهای مختلف برگزار شد به طوری که در بخش نسل دیگر که در این دوره برای اولین بار به جشنواره اضافه شد در بخش بانوان 6 گروه، در بخش بین الملل 9 گروه ،در بخش کودک 3 گروه و در بخش داخلی 38 گروه در ژانرهای ارکسترال، پاپ،کلاسیک، سنتی و نواحی به اجرا پرداختند.

در این دوره همانند گذشته نشست های پژوهشی با موضوعات خاص در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

بیست و هفتمین جشنواره موسیقی فجر به دبیری حسن ریاحی در شهرهایی چون شیراز، یاسوج، قزوین، گرگان و کرج نیز همزمان با تهران برگزار شد.