بیست و دومین جشنواره بین المللی موسیقی فجر به دبیری کامبیز روشن روان از 9 تا 18 دیماه در تالار فرهنگ، سالن اصلی تئاتر شهر، تالار وحدت، سالن رودکی، تالار فارابی دانشگاه هنر،‌تالار بتهوون خانه هنرمندان ایران،‌فرهنگسرای نیاوران، فرهنگسرای بهمن و تالار بزرگ کشور با حضور 94 گروه داخلی و خارجی برگزار شد.

این جشنواره که با شعار «نوای طراوت جشنواره موسیقی فجر پیوندی است بین عظمت قربان با ولایت عشق» همراه بود به صورت غیررقابتی برگزار شد به گونه ای که 86 گروه در بخش داخلی و 8 گروه در بخش بین الملل به اجرا پرداختند.

یکی از شاخصه های جشنواره بیست و دوم بخش تکنوازی اساتید موسیقی بود که در خانه هنرمندان ایران برگزار گردید .

همچنین در این دوره بخش مجزایی با عنوان موسیقی اقوام در کنار اجراهای بخش جنبی قرار گرفت که طی آن بزرگان موسیقی نواحی به اجرای موسیقی منطقه خود پرداختند.

در کنار این بخش ، نمایش فیلم های مجموعه استادان موسیقی مقامی ایران نیز در خانه هنرمندان ایران به نمایش در آمد.

حضور گروههای بانوان در این دوره چشمگیر بود به گونه ای که 9 گروه در این بخش به روی صحنه رفتند.

یکی از نکات بارز بیست و دومین جشنواره موسیقی فجر اجرای گروه شمس به سرپرستی کیخسرو پورناظری با ارکستر فیلارمونیک اکراین بود که در تالار بزرگ کشور برگزار شد درواقع در این تالار تنها این گروه به روی صحنه رفت.

در این دوره ارکستر سمفونیک تهران به رهبری نادر مشایخی و ارکستر موسیقی ملی ایران به رهبری فرهاد فخرالدینی و خوانندگی علیرضا قربانی اجرا رفت.همچنین همزمان با نامگذاری سال 85 با نام «پیامبر اعظم» سمفونی رسول عشق و امید به آهنگسازی لوریس چکناواریان با ارکستر فیلارمونیک اکراین و به رهبری این هنرمند اجرا شد.

در جشنواره بیست و دوم بخش جوان نیز در کنار دیگر بخش ها قرار گرفته بود و در آن 200 هنرمند زیر 23 سال در قالب 30 گروه تک نواز و گروه نواز به صورت دونوازی، سه نوازی و گروهی به اجرا پرداختند .مسئولیت شناسایی و انتخاب این گروهها به عهده محمدعلی کیانی نژاد بود که در شاخه های موسیقی ایرانی، کلاسیک و محلی در رشته های نوازندگی و خوانندگی هنرمندان جوان را انتخاب کرده بود که البته بخشی از جوانان شرکت کننده در این بخش از برگزیدگان جشنواره های دوره های قبل موسیقی جوان بودند.

مهمانان خارجی جشنواره در بخش بین الملل نیز با تکیه بر اجرای موسیقی ملل مسلمان از کشورهای پاکستان، لبنان، تاجیکستان و ترکیه به روی صحنه رفتند و دو گروه خارجی دیگر نیز از کشورهای شیلی و اکراین در جشنواره حضور یافتند.

حضور «اینارسولبو» معاون شورای جهانی موسیقی در ایران را نیز می توان یکی از شاخصه های جشنواره بیست و دوم به شمار آورد.

بیست و دومین جشنواره بین المللی موسیقی فجر علاوه بر تهران به طور همزمان در چابهار نیز برگزار شد .