جشنواره بیست و هشتم موسیقی فجر به دبیری حسن ریاحی از 25 بهمن تا 1 اسفندماه با حضور 63 گروه داخلی و خارجی در سالنهایی چون تالار وحدت، سالن رودکی، برج میلاد، فرهنگسرای هنر، سالن پژوهشکده فرهنگ و هنر ، خانه هنرمندان ایران در دو بخش رقابتی و جنبی برگزار شد.

در بخش رقابتی 6 گروه در شاخه موسیقی کلاسیک غیرایرانی، 6 گروه در زمینه آواز جمعی و 12 گروه در شاخه موسیقی کلاسیک ایرانی با یکدیگر به رقابت پرداختند.همچنین در بخش آهنگسازی که با موضوع بیداری اسلامی برگزار شد 11 اثر مورد داوری قرار گرفت.

بخش جنبی بیست و هشتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر در شاخه های مختلفی چون نسلی دیگر،نمایش فیلم، استعدادهای درخشان ، بین الملل و گروهای داخلی در ژانرهای گوناگون برگزار شد به طوری که در بخش نسلی دیگر 7 ، در بخش استعدادهای درخشان 8 گروه ، در بخش بین الملل 4 گروه و در بخش داخلی ایرانی 16 گروه محلی، پاپ، سنتی ، ارکسترال و کلاسیک به روی صحنه رفتند.

در بخش نمایش فیلم که در این دوره برای اولین بار به جشنواره موسیقی فجر اضافه شده بود فیلم های مستند داخلی و خارجی در خانه هنرمندان ایران اکران شد.

دراین دوره نمایشگاهی از سازهای ابداعی محسن شاملو در لابی تالار وحدت برگزار شد و رنو گارسیا فونس نوازنده کنترباس فرانسوی نیز در آخرین روز از جشنواره کارگاه آموزشی ساز کنترباس را برگزار کرد.

جشنواره بیست و هشتم در دوره برگزاری خود مهمان شهرهایی چون شیراز، یاسوج، گرگان بود.