همزمان با آخرین روز جشنواره موسیقی فجر 3 فیلم در سالن «سیف الله داد» خانه سینما اکران خواهد شد تا این اکرانها پرونده فیلمهای مستند حوزه موسیقی بسته شود.

به گزارش روابط عمومی ‌سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر، مستندهای «گوشههای اصفهان» و «هزار داستان امیرجاهد» در سانس 16:30 و «آخرین بخشی» در سانس 18:30 اکران خواهد شد.

«گوشه های اصفهان» ساخته محمدرضا مهیمن است .این مستند نگاهی به مکتب آوازی اصفهان در گذر تاریخ است که امروز در سانس 16:30 اکران میشود.

«هزار داستان امیر جاهد» را منوچهر مشیری ساخته است.. این مستند مروری است بر فعالیت و زندگی هنری محمدعلی امیرجاهد یکی از شخصیت های موسیقی تصنیفی ایران که سال 89 در 47 دقیقه ساخته شده.

«آخرین بخشی» ساخته فرشاد فداییان است که مدت زمان آن 128 دقیقه است و آخرین فیلمی است که در سی و چهارمین جشنواره فجر اکران میشود. این مستند به زندگی نوازنده مشهور دوتار خراسان حاج قربان بخشی در روستای علی‌آباد قوچان می‌پردازد. حاج قربان از چگونگی یاد گرفتن نوازندگی دو تار به اصرار پدرش در سن 10 سالگی می‌گوید، مقام‌های تار را توضیح می‌دهد و می‌نوازد هر چند نمی‌داند ریشه آنها از کجاست و نام‌های‌ مقام‌ها به چه معناست.

فیلمهای ذکر شده در خانه سینما در خیابان انقلاب ، خیابان بهار، نرسیده به سمیه، خیابان سمنان.، پلاک ٢٩، سالن سیف الله داد اکران میشود.تماشای فیلمهای مستند همچنین برای عموم آزاد و رایگان خواهد بود.