سرپرست آنسامبل سازی و آوازی همگام معتقد است جشنواره موسیقی فجر ، فضا و بستری است برای اینکه گروههای گروههای شهرستانی بهتر دیده شوند .

به گزارش ستاد خبری سی‌امین جشنواره بین الملی موسیقی فجر، آنسامبل سازی و آوازی همگام تهران در بخش رقابتی آوازی جمعی جشنواره شرکت می‌کند.

فرزین عابدینی در این باره گفت: امسال برای نخستین بار است که به عنوان یک گروه مستقل در آنسامبل سازی و آوازی همگام در جشنواره شرکت می‌کنیم. البته ناگفته نماند تمامی اعضای گروه پیش از این تجربه حضور در جشنواره موسیقی فجر را داشته‌اند و سالهاست که با گروه‌های دیگر کار آوازی انجام می دهند.

وی درباره اجرای این گروه در جشنواره اظهار کرد: نگاه ما نگاه رقابتی نیست و به نظرمن نگاه رقابتی در وهله اول انگیزه‌ای برای بیشتر کار کردن است نه کسب مقام است.

سرپرست گروه آوازی همگام ادامه داد: خیلی خوشحال هستم که گرو‌های شهرستانی نیز در این جشنواره شرکت دارند. جشنواره موسیقی فجر ، فضا و بستری است که این گروه‌ها بتوانند دیده شوند و محک بخورند. همچنین برگزاری چنین جشنواره‌هایی می تواند شرایطی فراهم کند تا گروه‌های مختلف شرکت کننده به دور از دغدغه یک اجرای مستقل در هر جای کشور اجرا داشته باشند و امیدوارم هر سال این جشنواره رونق بیشتری داشته باشد.

وی درباره اثر گذاری جشنواره تصریح کرد: جشنواره فرصت خوبی برای دیده شدن گروه‌های مختلف موسیقی است خصوصا گروه‌هایی که تازه تشکیل شده اند به این علت که تبلیغاتی که در تمامی کشور برای جشنواره های مختلف صورت میگیرد فرصت دیده شدن گروه هایی که مردم شناختی از آنها ندارند را فراهم می‌کند.

عابدینی گفت: چه خوب بود که یک برنامه ریزی صورت گیرد که در طول سال فقط به این جشنواره اکتفا نشود و شرایطی بوجود آید تا گروه‌ها فراموش نشوند و به اجرا‌های خود ادامه بدهند.اما در کل احساس من این است که امسال نگاه تازه تر و ویژه تری به جشنواره شده است .

این هنرمند جوان در بخش دیگری از سخنانش درباره قطعاتی اجرایی گفت: سعی کردیم امسال قطعات متفاوتی را اجرا کنیم. در قسمت کلاسیک آثاری از هندل، شوبن، برامس و.. و تعدای قطعه پاپ کلاسیک و همچنین یک قطعه بارون بارون را اجرا می کنیم.

وی در پایان افزود: امسال از قطعات ایرانی چندان استفاده نشده است به این علت که این قطعات فولکور سال‌ها زیادی اجرا شده و من علاقمند بودم سالهای آینده با تمرکز بیشتر روی این قطعات، بتوانم به اجرای کلاسیک از موسیقی ایرانی و بخصوص موسیقی محلی و نواحی برسم.

گروه آنسامبل سازی و آوازی همگام، یکشنبه 26 بهمن ساعت 21 در سالن برج آزادی به صحنه می‌رود.

سی امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر به دبیری دکتر حسن ریاحی 24 بهمن تا یکم اسفندماه در تهران برگزار می شود.

علاقمندان می‌توانند اخبار و عکس‌های مربوط به این جشنواره را در اینستاگرام جشنواره به نشانی fajrmusicfestival30 مشاهده کنند.