در آخرین شب از اجراهای صحنه ای سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر، 26  بهمن ماه ساعت 18:30، فرهنگسرای نیاوران به میزبانی کنسرت «گروه وحید اسدالهی» رفت.

وحید اسدالهی متولد سال 1339، از هنرمندان صاحب سبک نقاره در ایران و جمهوری آذربایجان است. وی از سن 10 سالگی دایره‌نوازی را نزد برادرش رحمان اسدلهی فرا گرفت. وحید اسدالهی پس از پیروزی انقلاب اسلامی 20 آلبوم در حیطه موسیقی آذربایجان منتشر کرده است که از مهمترین آن‌ها می‌توان به «ردیف‌های آذربایجان» اشاره کرد. گروه وحید اسدالهی از سال 1396 به همراه پسرانش تشکیل شد و تا کنون اجراهای متعددی داشته است.

این اجرا با قطعه‌ای بی‌کلام آغاز شد که حضار را به وجد آورد و با استقبال بی‌نظیری از حضار همراه بود. سپس وحید اسدالهی با سلام و خیرمقدم به حضار و اشاره به اینکه پس از گذشت 2 سال توانسته‌اند برای باری دیگر اجرا داشته باشند، به اجرای قطعات دیگر خود پرداخت که سه خواننده، شهاب میرزایی، مهدی حمزه‌زاده و حمیدرضا رضایی، نیز این گروه را همراهی کردند.

در این کنسرت قطعات آذری چون «ساچلارینا گول دوزوم»، «ساوالان»، «آخشاملار»، «سنه ده قالماز»، «آذربایجان»، «فریده‌م»، « قاش قاباق»، «داغلارا چن دوشنده»، « قوی گلن گلسین آی ننه»، «لاله لر»، «تکنوازی ناغارا»، «تکنوازی قارمان»، «بهار سن سیز»، «آرزو قیزیم» و «بیات شیراز تصنیفی» نواخته و اجرا شدند.

اعضای این گروه عبارتند از: وحید اسدالهی: سرپرست، نقاره و دایره، مراد اسدالهی: گارمون، رضا اسدالهی: کاخن و نقاره، افشار نامور: تار، فرامرز گلزارفرد: بالابان، سعید میرزازاده: کمانچه، ماندانا غفاری: پیانو، تارا موسویان: پرکاشن، شهاب میرزایی: خواننده، مهدی حمزه‌زاده: خواننده، حمیدرضا رضایی: خواننده.

محمد اله یاری رئیس سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر با حضور در فرهنگسرای نیاوران به تماشای اجرای وحید اسداللهی نشست.