کنسرت گروه «آصف علی خان» از کشور هندوستان با استقبال مخاطبان کشورهای مختلف شبی پرشور را در فرهنگسرای نیاوران رقم زد.
به گزارش ستاد خبری سی و‌ هشتمین جشنواره موسیقی فجر، گروه موسیقی «آصف علی خان» در سومین شب سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر طبق جدول زمانبندی این رویداد هنری ساعت 21:30 با حضور چشمگیر علاقه‌مندان به موسیقی هند از کشورهای مختلفی چون هندوستان، تاجیکستان، افغانستان، ایران و… کار خود را در فرهنگسرای نیاوران آغاز کرد.
آصف علی خان (سرپرست گروه، نوازنده هارمونی و خواننده)، شاداب علی (نوزانده کیبورد)، فیصل علی (خواننده) و اسلم خان (نوازنده طبلک) گروه چهار نفره موسیقی هندوستان بودند که با اجرای قطعات فارسی و هندی شبی خاطره انگیز را در فرهنگسرای نیاوران رقم زدند.
قطعات «ای پادشه خوبان»، «آه میکشم تو را» و «ساز دلم ساز کن» به زبان فارسی در این کنسرت اجرا شدند.
همراهی خوب گروه و مخاطبان بار دیگر ثابت کرد که موسیقی زبان مشترک همه مردم جهان است و استقبال تماشاگران باعث شد تا گروه موسیقی «آصف علی خان» بخشی از اجرای خود را به نواختن قطعات درخواستی آنان بپردازد.
علیرضا قزوه شاعر ایرانی و ترانه‌سرای بخشی از قطعات این گروه هنری نیز در سالن حضور داشت.
قزوه درباره این گروه موسیقی گفت: «این گروه موسیقی جزو گروه‌های موسیقی خاندانی هندوستان به شمار می‌آیند که با نام موسس خود «جوهرعلی‌خان» با سابقه 400 ساله در هندوستان فعالیت دارند. البته این‌بار با نام و همراهی «آصف علی خان» سرپرست گروه که قطعاتی نیز در سینمای بالیوود اجرا کرده است در سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر به ایران آمده اند. در واقع این گروه یکی از اعجوبه‌های موسیقی هندوستان است.»

 

او ادامه داد: «اختصاص یک اجرا برای گروه‌های بخش بین‌الملل کم است چراکه این بخش قطعا مثل همین اجرا با استقبال مخاطبان همراه خواهد بود.»

این شاعر ایرانی درباره لزوم توجه هرچه بیشتر به بخش بین الملل در جشنواره موسیقی فجر گفت: «ما باید همواره به هنر سایر کشورها توجه داشته باشیم؛ به ویژه موسیقی کشورهای همسایه مانند کشورهای فارسی زبان، عرب زبان و سایر کشورهایی که اشتراکات فرهنگی زیادی با آنها داریم زیرا حضور هنرمندان سایر کشورها باعث تبادلات فرهنگی هنری خواهد شد»

قزوه افزود: «قطعات فارسی این گروه جزو آثاری است که من حدود 11 سال پیش در هندوستان به شخصه برای خواندن شان با آنها کار کردم. قطعات «ای پادشه خوبان» از حافظ و «آه میکشم تو را» و «ساز دلم ساز کن» از اشعار من اجرا شد. البته اشعار دیگری از من پیش از این توسط این گروه اجرا شده است.»