پرداختن به مقوله تکنوازی که از مهمترین فرم های موسیقی ایران است با توجه به امکانات اجرایی یک نوازنده سولیست ، از تازه ترین بخش‌های نسلی دیگر در جشنواره سی ام موسیقی فجر است.

به گزارش روابط عمومی سی امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر ، امیرعباس ستایشگر مسئول بخش نسلی دیگر جشنواره درباره این دوره از جشنواره گفت:

امسال برای چهارمین سال پی در پی این بخش در جشنواره حضور دارد و مانند دو دوره گذشته (به جز دوره اول که دو بخش موسیقی دستگاهی و کلاسیک غیر ایرانی در این بخش بودند)تمرکز موسیقایی بر این بخش مربوط به موسیقی دستگاهی ایرانی است.

وی ادامه داد: پرداختن به مقوله تکنوازی که از مهمترین فرم های موسیقی ایران است با توجه به امکانات اجرایی یک نوازنده سولیست ، از تازه ترین بخش‌های نسلی دیگر در جشنواره سی ام است. تکنوازی بدون ساز همراهی کننده و تنها استوار بر هنر خلق و تالیف نوازنده، تنوع انتخاب ساز های مختلف(تار ،سنتور،قانون و سه تار) با توجه به حفظ استاندارد یک اجرای قابل قبول از دشواری های انتخاب در این بخش بود.

مشاور دبیر جشنواره در بخش نسلی دیگر اظهار داشت: هشت گروه موسیقی در این بخش برنامه اجرا می کنند که با حضور خوانندگانی چون وحید تاج، مجتبی عسگری ، مهدی امامی نگاه ویژه ای به مقوله آواز خواهند داشت.

این نوازنده سه تار در ادامه بیان داشت: گروه های امسال نیز مانند سالهای گذشته با در نظر گرفتن قدرت تالیف و اجرایی قابل قبول از تالیف یاد شده به جشنواره دعوت شده اند.همچنین با توجه به رصد کردن گروه های این بخش در حوزه موسیقی دستگاهی از تکرار گروه هایی که سال گذشته در جشنواره برنامه داشته اند پرهیز شده تا عرصه برای فعالان بیشتری باز باشد.

ستایشگر در خاتمه خاطر نشان کرد: چنین به نظر می رسد که اعتماد معاونت هنری وزارت ارشاد به تیم برگزار کننده جشنواره و این تداوم می تواند رمز موفقیت بخش نسلی دیگر باشد .

در بخش نسلی دیگر سی امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر گروه چهارگان به سرپرستی احسان ذبیحی فر، گروه نوای ارغنون به سرپرستی محمد عشقی، گروه سپهر به آهنگسازی احمد رضاخواه و خوانندگی مهدی امامی، گروه راه به سرپرستی پیام جهانمانی ، گروه صبا به خوانندگی وحید تاج ، گروه رها به سرپرستی سعید کرد مافی و علی کاظمی و خوانندگی مجتبی عسگری و نیز سعید نایب محمدی به همراه آواز مهدی امامی، گروه یاد به سرپرستی محمدرضا ابراهیمی به همراه آواز مجتبی عسگری به اجرای برنامه خود می پردازند.همچنین در این بخش پریچهر خواجه نوازنده قانون، علی کاظمی نوازنده تار، سپیده مشکی نوازنده سه تار،امیر شریفی نوازنده تار و کاوه شفیعی نوازنده سنتور به تکنوازی خواهند پرداخت.

سی امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر به دبیری دکتر حسن ریاحی 24 بهمن تا یکم اسفندماه در تهران برگزار می شود.