به گزارش روابط عمومی معاونت هنری، محمود سالاری معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیامی را به سی و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر صادر کرد.

 

متن پیام وی به شرح زیر است:

 

«موسیقی، هنر و هویت ملی ماست که بعنوان زبانی مشترک در ضمیر مردمان فهیم این مرز و بوم با هر ذائقه و سلیقه ای وجود دارد و بعنوان پاسبان شایسته آیین ها و سنت های ارزشمند جامعه ایرانی همواره نقش بی بدیلی در بیان ارزش ها و فضایل اخلاقی ایفا کرده است و با فراهم کردن موجبات تقویت حس همبستگی، کار گروهی و خرد جمعی در واقع این هنر اصیل یکی از درخشان ترین نقش‌ها را در ادوار مختلف تاریخی ایفا نموده است.

 

در دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی وقتی سخن از موسیقی به میان می آید، هنری فاخر و متعالی که ریشه در هویت تاریخی و تمدنی کشور عزیزمان دارد به خاطر می‌رسد هنر موسیقی همچون هر پدیده‌ هنری دیگر برآمده از خواستگاه درونی جامعه با تعهد اجتماعی هنرمندان توانمند کشور، آثار ماندگاری را خلق و نغمه‌های دلنشین‌ساز و آواز را با فریاد ظلم ستیزی و حق طلبی به گوش جهانیان و فراتر از مرزها می‌رساند.

 

برگزاری سی و نهمین دوره جشنواره بین المللی موسیقی فجر بعنوان نماد اتحاد و انسجام اهالی موسیقی همزمان در تهران و 14 استان دیگر در بخش‌های رقابتی و غیررقابتی نشان از راهبردها و رویکردهای عدالت محوری معاونت امور هنری دارد. البته دفاع از کیان و ساحت مقدس فرهنگ و هنر در چارچوب شرع و قانون وظیفه تمام اصحاب هنر است.

 

در پایان وظیفه خویش می دانم به مصداق حدیث «من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق» حضور هنرمندان شریف والا مقام موسیقی در یک گستره ملی را ارج نهاده و از تلاش های دبیر محترم، شورای سیاست‌گذاری، هیئت‌های انتخاب و داوری آثار، همکاران دفتر موسیقی، انجمن موسیقی ایران، بنیاد رودکی و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان های حاضر در جشنواره تقدیر نموده و توفیق تمامی تلاشگراندر این رویداد بزرگ ملی و بین المللی را از درگاه الهی خواستارم.

 

محمود سالاری

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی»

 

انتهای پیام/