سومین روز از سی و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر در بخش سرود، شب گذشته ٢۵ بهمن‌ماه در کوشک باغ هنر و با اجرای دو گروه سرود برگزار شد.

 

به گزارش روابط‌عمومی جشنواره موسیقی فجر، سالن کوشک هنر روز گذشته و از ساعت ۱۹ میزبان گروهای سرود «ساقی کوثر» و «عابِس» بود.

این اجرا با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

در ابتدای این اجرا، مژده لواسانی (مجری مطرح صدا و سیما) به روی صحنه آمد و پس از خوش‌آمدگویی به حضار داخل سالن، از گروه پسران «ساقی کوثر» به سرپرستی جواد البرزی دعوت کرد تا به روی صحنه بیایند و قطعات خود را اجرا کنند.

گروه پسران «ساقی کوثر» در این اجرا قطعات «حکمتی هست»، «نسیم» و «مادر من» را اجرا کردند.

دانیال آذریان، علی اصغر زندی، سینا احمدی، محمدسبحان سلطانی، امیرعلی راشکی، مهدی سالار اسماعیلی، محمدصدرا مهدی نژاد، محمدحسین جعفری، حامد دوروزپا، پارسا امیری، سجاد عسگریان، محمدامین مهران‌خواه، امیرعلی صادق‌زاده، امیرحسین احمدی‌پور و امیررضا معارف‌وند به سرپرستی جواد البرزی اعضای گروه «ساقی کوثر» را تشکیل دادند.

جواد البرزی سرپرست گروه سرود ساقی کوثر در گفتگویی کوتاه در مورد اجرای این گروه در جشنواره موسیقی فجر گفت: خوشبختانه اجراهای بسیار خوبی را از هر دو گروه شاهد بودیم و به هر حال مقطع سنی اعضای گروه‌ها بر اجرای آن‌ها تأثیر می‌گذارد و بچه‌هایی که بزرگتر هستند، قدرت صدای بهتری دارند. ما در این اجرا سه قطعه اجرا کردیم که الحمدلله مورد توجه حضار داخل سالن قرار گرفت. گروه «عابِس» نیز واقعا اجراهای بسیار خوبی داشتند و به هر دو گروه خسته نباشید، می‌گویم.

وی ادامه داد: گروه «ساقی کوثر» از استان قم سومین سال فعالیت خودش را سپری می‌کند که این گروه شامل گروه دختران و پسران است. بازه سنی اعضای گروه از  ۶ تا ۲۱سال است و معمولا در هفته یک بار با اعضای گروه تمرین می‌کنیم.

البرزی در پایان در مورد اهمیت بخش سرود جشنواره موسیقی فجر افزود: در حال حاضر بخش سرود یکی از بخش‌های مهم و تأثیرگذار در جامعه امروز است و جامعه واقعا به آن نیاز دارد و مردم طالب آن هستند.

فکر می‌کنم در سال‌های گذشته بسیاری از گروه‌های سرود که با تعداد نفرات اندکی فعالیت خودشان را شروع کردند، در حال حاضر بر تعداد نفرات آن‌ها افزوده شده و خانواده‌ها نیز راغب هستند که فرزندان خود را به سمت عضویت در گروه‌های سرود سوق بدهند و فرزندان‌شان در یک محیط فرهنگی رشد پیدا کنند که انشالله در کنار بخش سرود، در بخش‌های اجتماعی و اخلاقی آموزش ببینند.