فرهنگسرای ارسباران در چهارمین شب سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر میزبان اجرای گروه‌های حریر، رندان مست، ندای تفتان و گروه سلمان سلیمانی و یعقوب تنها از خراسان رضوی شد.

در بخش اول سانس نخست کنسرت‌های روز دوشنبه ۲۵ بهمن‌ماه در فرهنگسرای ارسباران، گروه موسیقی حریر به سرپرستی محمدعلی ذکریائی و خوانندگی محمد جهانی به اجرای موسیقی پرداخت.

گروه “حریر” توسط محمدعلی ذکریائی، در سال ۱۳۹۷ با هدف تولید و اجرای موسیقی کلاسیک ایرانی، بر اساس اصول آهنگسازی جهان و با تکیه بر موسیقی دستگاهی ایران تشکیل شده است. رویکرد آهنگسازی این گروه ارائه موسیقی کلاسیک ایرانی است و در این مسیر از اشعار حافظ و غزل‌هایی از شعرای معاصر ایران بهره برده است.

کاوان کریمی (سنتور)، سینا غمگسار (تار)، محمد قشقایی (بم تار)، امیرمحمد رضایی (کمانچه)، بدیع تحقیقی (نی) و بنان گلگار (تنبک) سایر اعضای این گروه را تشکیل می‌دهند که به همراه محمدعلی ذکریائی (سرپرست و قیچک آلتو) و محمد جهانی (خواننده) در کنسرت شب دوشنبه روی صحنه رفتند.

کنسرت با اجرای مقدمه آغاز و با تکنوازی و سپس تصنیف “خیال کج” با شعر حافظ ادامه پیدا کرد. چهار مضراب، ساز و آواز و تصنیف “یعنی چه” دیگر آثاری بود که در این کنسرت اجرا شد. تنظیم تمامی این قطعات را محمدعلی ذکریائی برعهده داشت.