در سومین روز از سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر، 24 بهمن ماه ساعت 18:30، فرهنگسرای نیاوران به استقبال هنرمند چیره‌دست مصری «محمد ابوذکری» رفت.

این هنرمند متولد 1991 در قاهره است که نوازندگی ساز عود را از 11 سالگی آغاز کرد و به مدت چهار سال نزد استاد بزیزرگ عراقی، نصیر شمه، در خانه عود قاهره به فراگیری موسیقی پرداخت. ابوذکری را در جهان عرب، جوان‌ترین معلم عود نامیدند. وی تاکنون چهار آلبوم با نام «آشفتگی»، «جاده کمربندی»، «کرکدیه» و «ماشین را جایگزین من نکن» منتشر کرده است.

با پخش تیزر جشنواره و کوک شدن ساز، ابوذکری بداهه‌نوازی خود را با ریتم و طنینی آرام و احساسی شروع کرد و به در کنار نوازندگی به خواندن نیز پرداخت. از نکاتی که در مورد اجرای او مشهود بود ریتم احساسی کارهای وی بود که با فراز و نشیب و ضرب ‌آهنگ های متفاوتی داشت که حضار را هر چه بیشتر مورد تاثیر قرار می‌داد.

محمد ابوذکری بعد از اجرای قطعه اول خود اشاره کرد که نوازنده دیگر و پرکاشن نواز در مسیر ورود به ایران به دلیل کرونا به مشکل خورده است و نتوانسته خود را به جشنواره برساند درنتیجه این دونوازی به سولو نوازی تبدیل شده است.

لازم به ذکر است که این اولین باری است که این هنرمند مصری در جشنواره موسیقی فجر حضور پیدا کرده است.

قطعات «La Feit (I turned around)»، «Shagara (A Tree)»، «Takasim (Traditional Improvisation)»، «El 7ob Genoun (Love is crazy)»، «El Bahr (The sea)»، و «Karkade» در این اجرا نواخته شدند.

پیش از این قرار بود تا ارسو کازیموف نیز در این اجرا حضور داشته باشد اما به دلیل مشکل در کارت واکسن این هنرمند، شرکت هواپیمایی از سوارکردن وی خودداری کرده است.