جشنواره موسیقی فجر در روز پنجم با اجرای 18 برنامه و نمایش دو فیلم مستند به کار خود ادامه می‌دهد.

به گزارش ستاد خبری بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر، دوشنبه 28 بهمن تالار وحدت ساعت 18:15 میزبان رامیز قلی‌اف از کشور آذربایجان خواهد بود و ساعت 21 علی قمصری و محمد معتمدی عبور را روی صحنه همین سالن خواهند برد.

در بخش استعدادهای درخشان، کیوان حبیب زاده، امیرحسین نوروز ناصری، سید حسام الدین آقا سید احمد و امیر باورچی ساعت 15:30 در سالن رودکی به روی صحنه می روند. در همین سالن ساعت 18:30 گروه کر انجمن موسیقی خراسان و گروه کر صمات اجرا خواهند داشت و برنامه بعدی سالن رودکی ساعت 21:30 رسیتال پیانو از کشور روسیه خواهد بود .

ایوان شمس ساعت 21 و در بخش بین الملل میزبان دوئت آنیا لخنر آلمانی و آرتور آوانسف ارمنستانی خواهد بود.

در برج آزادی گروه آواز نو به سرپرستی سجاد توکلیان و ماهان مرکز آموزش بنیاد رودکی ساعت 19 به روی صحنه می‌روند .

ساعت 18:15 بخش بانوان اجرای گروه آواز ملل را در فرهنگسرای نیاوران خواهد داشت و ساعت 18:30 گیل و آمارد ناصر وحدتی در سالن اریکه ایرانیان به روی صحنه می‌رود.

بخش نسلی دیگر در این روز میزبان گروه‌های سواران و گاهان در فرهنگسرای ارسباران خواهد بود و در بخش پاپ محسن یگانه در دو سانس اجرا خواهد داشت.

در پنجمین روز از جشنواره فیلم‌های بچه ها در برزیل اثر دانیل کاتویو و جهله ساعت 10:30 در خانه هنرمندان به نمایش گذاشته می‌شوند.

بچه ها در برزیل ، مستند محصول کانادا به کارگردانی دانیل کاتویو درباره برگزاری تور کنسرت در مقیاس‌های بزرگ است. هر چند تماشاگران تنها ظرف چند ساعت با اجرایی روبرو هستند که یا رضایت و یا عدم رضایت آنها را به همراه دارد، اما برگزاری چنین رویدادهای خود رویدادی بزرگ است. این مستند به همراه گروه راش به برزیل سفر می‌کند و با همراهی تورکنسرت‌های این گروه کانادایی نگاهی دارد به فعالیت‌های گسترد‌ه‌ای که برای تحقق یافتن یک اجرای زنده صورت می‌گیرد.

مستند جهله به کارگردانی کیوان آزاد جهله سفری است به استان هرمزگان. مستندساز با تمرکز بر مدرسه موسیقی «‌پیپه سرا»، عطش و استعداد جوانان بندرعباسی به موسیقی را که با کمترین بضاعت شکوفا می‌گردد، ه تصویر می‌کشد.

بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر تا یکم اسفند ادامه دارد.