عضو هیأت داوران بخش گروه نوازی موسیقی کلاسیک غیرایرانی، معتقد است گروه‌های شرکت کننده در جشنواره پیشرفت داشته‌اند اما باید در صدد ایجاد شرایطی بود که بتوانند روند پیشرفتشان را تسریع کنند.

به گزارش ستاد خبری سی‌امین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر، جاوید مجلسی عضو هیأت داوران بخش گروه نوازی موسیقی کلاسیک غیرایرانی درباره اجراهای گروه‌های موسیقی در بخش رقابتی جشنواره اظهار کرد: اجراها نسبت به سال قبل خیلی بهتر بود و گروه‌ها پیشرفت داشته‌اند اما نباید به این میزان پیشرفت راضی شد، بلکه باید در صدد ایجاد شرایطی بود که گروه‌ها بتوانند روند پیشرفتشان را تسریع کنند و در سال‌های آینده اجراهای خیلی بهتری داشته باشند.

وی این اتفاق را نیازمند ایجاد انگیزه در هنرمندان جوان دانست و اظهار کرد: باید تدابیری اندیشید تا گروه‌ها بتوانند اجراهای بهتری طی سال‌های آینده داشته باشند و این اتفاق نیازمند ایجاد انگیزه در آنهاست. برای ایجاد انگیزه هم باید برنامه‌ریزی‌هایی داشت تا گروه‌ها احساس نکنند به حال خود رها شده‌اند و نه فرصتی برای اجرا دارند و نه توجهی به آنها می‌شود چرا که در این صورت آنها به تمرین و سعی و تلاش نمی پردازند.

مجلسی خواب یک ساله گروه‌ها از این جشنواره به جشنواره بعد را آسیب جدی برای آنها و آینده موسیقی کشورمان دانست و بیان کرد: اگر قرار باشد گروه‌ها پس از پایان یافتن جشنواره تمرین های خود را رها کرده و تا دو ماه مانده به جشنواره بعدی کاری انجام ندهند نمی‌توانیم شاهد اتفاق خوبی در کارشان باشیم. امسال در دبیرخانه جشنواره تصمیماتی گرفته شده که با عملی شدن آنها گروه‌ها از این خمودگی بین دو جشنواره بیرون می‌آیند و انگیزه برای کار کردن خواهند داشت.

عضو هیأت داوران بخش گروه نوازی موسیقی کلاسیک غیرایرانی در ادامه سخنانش به ارائه راهکارهایی برای حل مشکلات گروه‌های جوان و ارتقای سطح کفی آثار آنها پرداخته و اظهار کرد: جوانان بیش از هر چیز به فراهم شدن امکان اجرا و برنامه ریزی مناسب برای هنرستان‌ها نیاز دارند.

مجلسی بیان کرد: وقتی هنرستان‌ها در طول سال برنامه ریزی خوبی داشته باشند و امکانی را برای اجرای گروه‌های جوان در شهرستان‌ها و برخی سالن‌های تهران فراهم کنند، هنرمندان جوان می‌توانند تجربه‌های بیشتری کسب کرده و مسیر بهتری را طی کنند.

عضو هیأت داوران بخش گروه نوازی موسیقی کلاسیک غیرایرانی با تاکید بر اهمیت اجرای زنده در روند کار هنرمندان جوان گفت: تا هنرمند فضایی برای اجرا نداشته باشد نمی‌تواند اشکالات و ایرادهای کار خودش را پیدا کرده و آنها را برطرف کند.

مجلسی در پایان گفت: امیدوارم برنامه‌هایی چون برگزاری کنسرت در دانشگاه ‌ها و شهرستان‌ها برای گروه‌های برگزیده در نظر گرفته شود تا آنها بتوانند خود را روی صحنه محک زده و ایرادهایشان را پیدا کنند و همچنین انگیزه کافی برای تمرین و تکرار در طی سال داشته باشند.

در بخش گروه نوازی موسیقی کلاسیک غیرایرانی نیز گاگیک بابایان، جاوید مجلسی، سیاوش ظهیرالدینی، ‌اکبر محمدی و منوچهر صهبایی آثار گروه های شرکت کننده در سی و سومین جشنواره بین المللی موسیقی فجر را مورد داوری قرار دادند.

علاقمندان می‌توانند اخبار و عکس‌های مربوط به این جشنواره را در اینستاگرام جشنواره به نشانی fajrmusicfestival30 مشاهده کنند.