گروه موسیقی «چهارباغ» به سرپرستی محمدرضا رستمیان پنجشنبه شب در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه رفت و آخرین اجرای جشنواره امسال در این مجموعه بود. اجرایی که با سازبندی متفاوت خود تجربه تازه ای را برای مخاطبان رقم زد.

به گزارش ستاد خبری سی و دومین جشنواره موسیقی فجر، اجرای این گروه را می توان یکی از اجراهای جذاب و متفاوت جشنواره امسال دانست. در این اجرا سازهای ایرانی و غیرایرانی در کنار یکدیگر به اجرای موسیقی پرداخته و حال و هوای متفاوتی به این اجرا بخشیدند. دودوک، ویولنسل، گیتار، عود، سنتور و کمانچه در کنار هم نواختند و تجربه ای تازه را برای مخاطبان رقم زدند.

رستمیان درباره دلایل سازبندی این اجرا گفت: ما ترکیب بندی ارکستر را طوری برنامه ریزی کردیم که همه سازها حتی سازهای غیر ایرانی در اختیار موسیقی ایرانی قرار گیرد مثلا سازی مانند گیتار در این کنسرت کاملا در خدمت موسیقی ایرانی است. فضای محتوایی هم اجرای آثاری از اشعار حافظ، سعدی و رهی معیری است که در دستگاه همایون و اصفهان اجرا می شود که بنده به عنوان سرپرست و آهنگساز گروه و علی رستمیان به عنوان خواننده حضور داریم.

تصنیف «نگار سرمست» با شعری از سعدی، قطعه بی کلام «شوریده»، تصنیف «کمان ابرو» با شعری از حافظ، قطعه بی کلام «رقص باران»، قطعه بی کلام «اوج و حضیض»، تصنیف «زیبارو» با شعری از رهی معیری، تصنیف «پیر میکده» با شعری از حافظ و قطعه بی کلام «مارش اصفهان» قطعاتی بودند که گروه «چهارباغ» در این اجرا نواختند.

علی رستمیان (آواز)، محمدرضا رستمیان (سنتور)، عبدالرضا رستمیان (دودوک)، آوا رستمیان (کمانچه)، نازنین تن‌ساز (عود)، آناهیتا ایزدی‌پارسا (ویولن‌سل)، شایان یزدی‌زاده (تنبک)، میثم کاردارفر (گیتار) و مهران امیراصلانی (کوزه و سازهای کوبه‌ای)، اعضای گروه موسیقی چهارباغ را برای اجرا در شب پایانی جشنواره سی و دوم موسیقی فجر تشکیل می‌دهند.