شب گذشته برنامه ویژه سی‌امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، آخوندی وزیر مسکن و شهرسازی،‌ جمعی از مدیران، مسئولان نهادها و سازمان‌ها و هنرمندان کشورمان در تالار وحدت تهران برگزار شد.

به گزارش ستاد خبری‌ سی‌امین جشنواره موسیقی فجر، در این برنامه ضمن سخنرانی پیروز ارجمند مدیر کل دفتر موسیقی وزارت ارشاد و علی ترابی دبیر اجرایی سی‌امین جشنواره موسیقی فجر و مدیر کل انجمن موسیقی، ارکستر سمفونی شهر تهران به رهبری نادر مشایخی، گروه سازینه، محمد علیزاده و گروه رستاک به روی صحنه رفتند.

پیروز ارجمند در این مراسم از مسئولان و برگزارکنندگان جشنواره و نیز هنرمندان تشکر کرد و از آغاز به کار ارکستر سمفونیک تهران خبر داد.

همچنین علی ترابی درباره روند برگزاری جشنواره توضیحاتی ارائه کرد. وی ضمن اشاره به میزبانی سی‌امین جشنواره موسیقی فجر از 1200 موزیسین و 57 هزار نفر تماشاگر گفت: این جشنواره در هفت سالن شهر تهران و نزدیک به یکصد نوبت اجرا برنامه‌هایش را به علاقمندان ارائه می‌کند.

ترابی افزود: همچنین جشنواره همزمان در هفت استان کشور برگزار می‌شود و امکان استفاده تعداد بیشتری از هم‌وطنان را فراهم می‌آورد.

دبیر اجرایی جشنواره به حضور گروه‌های موسیقی از کشورهای آلمان، هلند، استونی، تونس، سوئیس، عراق، اتریش، ایتالیا، ارمنستان و آمریکا اشاره کرد و گفت: فضای دیپلماسی فرهنگی کشور موجب شد که گروه‌های بیشتری خواهان حضور در جشنواره موسیقی فجر باشند اما فضا و شرایط جشنواره امکان دعوت از گروه‌های بیشتر را فراهم نمی‌کرد.

ترابی افزود: جشنواره موسیقی فجر یکی از قدیمی‌ترین و بزرگترین جشنواره‌های موسیقی دنیا و بزرگترین جشنواره موسیقی در منطقه محسوب می‌شود. این رخداد موسیقایی اگر مهربانی و توجه بیشتری ببینید، می‌تواند به اعتباری بیش از آنچه دارد، دست پیدا کند.

دبیر اجرایی جشنواره به نقش تاثیرگذار موسیقی در فرازهای مختلف تاریخ کشورمان از جمله، دوران انقلاب، دفاع مقدس، تاثیر پرشور موسیقی در دستاوردهای علمی، فرهنگی و ورزشی اشاره کرد و گفت: افتخار خدمت گذاری به هنرمندانی را داریم که دین خود را به بهترین شکل به ارزش‌ها و کشور ادا کرده‌اند.

بنا بر این گزارش، در بخشی از این مراسم نماهنگ «پیامبر مهربانی‌ها» ساخته پیروز ارجمند نیز پخش شد.

شعر این نماهنگ را حامد حسن خواه سروده و علیرضا وکیلی منش به زبان فارسی، مجبتی قلی‌بیگی به زبان عربی و امیر دهقانی به زبان انگلیسی آن را خوانده‌اند.