«بخش فیلم های موسیقی» بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر با انتخاب دو فیلم «جهله» و «ال انکوئنترو» به عنوان فیلم های برگزیده تماشاگران به کار خود پایان داد.

به گزارش ستاد خبری بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، از میان 10 فیلمی که امسال به«بخش فیلم های موسیقی» جشنواره موسیقی فجر راه یافته بودند فیلم «جهله» ساخته کیوان آزاد با کسب 88درصد و فیلم«ال انکوئنترو» به گارکردانی «نوربرت ویدمر» و «انریکه رو»با به دست آوردن 79درصد آراء مثبت تماشاگردان به عنوان فیلم های برگزیده این بخش انتخاب شدند.

مستند«جهله» سفری است به استان هرمزگان که طی آن مستندساز با تمرکز بر مدرسه موسیقی«‌پیپه سرا»، عطش و استعداد جوانان بندرعباسی به موسیقی را که با کمترین بضاعت شکوفا می شود به تصویر کشیده است.

فیلم«ال انکوئنترو (مدیحه ای برای ویلنسل و باندونئون)» نیز که محصول کشورهای آلمان و آرژانتین است به «دینو سالوتزی» نوازنده مشهور «باندونئون» اختصاص دارد. «دینو سالوتزی» نوازنده ای آرژانتینی است که در آستانه 80 سالگی همچنان عاشقانه به اجرا و معرفی موسیقی کشورش اشتغال دارد.

نمایش آثار راه یافته به«بخش فیلم های موسیقی»جشنواره موسیقی فجر از 24 بهمن در سالن استاد فریدون ناصری خانه هنرمندان آغاز شد و پس از نمایش هر فیلم،از تماشاگران درباره آن نظر سنجی به عمل آمد.

علاقمندان می توانند اخبار این دوره از جشنواره موسیقی را در سایت جشنواره موسیقی فجر به آدرس www.fajrmusicfestival.com مشاهده کنند.