بازدید استاد علیزاده از تمرین ارکستر ملی ایران/ ارکستر ملی می‌تواند هویت موسیقی ما باشد
حسین علیزاده از تمرین ارکستر ملی ایران بازدید کرد.
استاد علیزاده با حضور در تالار وحدت به تماشای تمرین ارکستر ملی ایران که در حال آماده‌سازی برای جشنواره موسیقی فجر است، نشست.
ارکستر ملی ایران در سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر، قطعه «سلام» استاد حسن کسایی را با تنظیم ارکستر استاد علیزاده به روی صحنه برده و اجرا می‌کند؛ علیزاده ضمن تماشای تمرین نوازنگان ارکستر با آن‌ها به گفت‌و‌گو پرداخت.
وی با اشاره به زنده یاد استاد حسن کسایی و قطعه «سلام» گفت: بیست سال پیش که قرار بود بزرگداشتی برای استاد کسایی برگزار کنیم، استاد فخرالدینی، استاد روشن روان و من مسئولیت تنظیم قطعات استاد کسایی را برای ارکستر داشتیم که با ذوق و شوق فراوان در مدت کوتاهی آن را آماده و تقدیم استاد کردیم.
علیزاده افزود: امروز من با انرژی خیلی خوبی از اینجا می روم و شما من را تشویق می‌کنید که باز هم برای دیدن این ارکستر زیبا و جوان بیایم، قطعه بنویسم و لذت ببرم. من از حس بودنتان و حسی که دسته جمعی ایجاد می‌کنید و به ما زندگی می‌دهید، خوشحالم؛ واقعا تبریک می‌گویم و امیدوارم این روند موثر تداوم داشته باشد.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: امروز ما باید سرمان را بالا نگه‌داریم که این همه فرهنگ غنی داریم؛ مراقب باشیم آن را از دست ندهیم و قدر این ارکستر که اسمش ارکستر ملی است را بدانیم؛ چرا که مسئولیتش سنگین است. بدانیم چرا به آن ملی می‌گویند، مثل یک قهرمان ملی؛ باید وقتی اسمش را می‌شنوید اشک در چشمانتان بیاید و احساس غرور و هویت کنید .
علیزاده در پایان خطاب به نوازندگان گفت: ارکستر ملی می‌تواند هویت موسیقی ما باشد و من دست تک تک شما را می فشارم .

انتهای پیام

منبع:بنیاد رودکی