رافائل میناسکانیان در چهارمین شب جشنواره موسیقی فجر به اجرای رسیتال پیانو در تالار رودکی پرداخت.

اولین بخش از این کنسرت به اجرای «پارتیتا شماره 2» اثر یوهان سباستین باخ اختصاص داشت. این سوئیت دارای 6 بخش است و بخش‌های آهسته و تند پشت سر هم در آن قرار گرفته‌اند. فضای آرام ابتدای این قطعه در بخش‌های بعدی با ضربات محکم بر کلاویه‌ها تغییر می‌کرد.

پس از پایان این قطعه نوبت به اجرای «سونات شماره 18» اثر بتهوون رسید. این سونات در سه بخش به اجرا درآمد و میناسکانیان گاه آرام و با طمأنینه و گاه با حرکات سریع و ضربه‌های قوی به اجرای این قطعه پرداخت.

بخش دوم کنسرت به اجرای قطعاتی از فردریک شوپن اختصاص داشت، آهنگسازی که بسیاری از آثار خود را برای پیانو خلق کرده است. فانتزیا ایمپرویمتو اپوس 66 و barcarolle قطعاتی بودند که در این بخش اجرا شدند و حال و هوایی متفاوت از بخش قبلی داشتند که توجه شنوندگان را بسیار جلب کرد. نغمه‌ها گاه با حالتی با وقار و سنگین اجرا شدند و گاه فضایی شاد و پر انرژی برای تماشاگران به وجود می‌آمد. اجرای با طمأنینه و جذاب میناسکانیان همه مخاطبان را تحت تأثیر قرار داد و او مانند باصلابت و جدیت تمام به اجرای قطعات پرداخت. در پایان برنامه میناسکانیان از یکی ازشاگردان جوان خود دعوت کرد تا به صحنه بیاید و قطعه‌ای را اجرا کند. اجرای پرشور این نوازنده جوان نیز مورد توجه حضار قرار گرفت و با تشویق‌های آنان مواجه شد.

شاهین فرهت، علی ترابی، شهرام صارمی، فریماه قوام صدری، آرپینه اسرائیلیان و دیگر چهره‌های سرشناس به تماشای هنرنمایی پیناسکانیان نشستند.