در دومین روز جشنواره 5 فیلم مستند حوزه موسیقی در سالن سیف الله داد در خانه سینما به نمایش درمی آید.

مستند« ممد نبودی» ساخته شهروز توکل اولین فیلمی است که ساعت 16:30 اکران می شود. این مستند نحوه سرایش و رواج پیدا کردن نوحه«ممد نبودی»و تبدیل شدن آن به یک فرهنگ را نشان می دهد. این مستند 36 دقیقه است و سال 91 ساخته شده است. در این سانس همچنین مستند« آقایان پرنده» ساخته رضا بهرامی نژاد به نمایش درمی‌آید. این مستند 26 دقیقه ای روایتگر بخشی از زندگی سه دوست است. رضا، هوتن و محمد تصمیم دارند در بندرانزلی کنسرت موسیقی راک برگزار کنند، اما با مشکلات فراوانی روبه‌رو هستند.مستند پایانی سانس 16:30 به«انتهای یک روز کامل» ساخته مینا کشاورز و کامران حیدری اختصاص دارد.

در خلاصه داستان این مستند 50 دقیقه ای آمده:«گروه موسیقی « کوارتت » به صورت زیرزمینی در شیراز فعالیت می کنند . سبک این گروه متال هست و در صدد برگزاری کنسرتی در اطراف شیراز هستند ولی با اتفاق های متعدد برگزاری کنسرت مدام به تعویق می افتد. آیا موفق به برگزاری کنسرت می شوند؟»

اما در دومین روز جشنواره موسیقی فجر و در سانس 18:30 مستند اسکورپیو ساخته فریده صارمی و امید هاشملو اکران خواهد شد. این مستند سال 89 ساخته شده و دهه 50 را روایت می کند.در خلاصه داستان آمده:« سال ۱۳۵۰ سه نوازنده ی جوان گرد هم آمدند تا آهنگ های پر شور راک و لاتین را برای علاقمندان موسیقی روز دنیا اجرا کنند. بهرام امین سلماسی (گیتاربیس)، عین اله کیوانشکوه (درامز) و بهرام سعیدی (گیتار) به همراه اریک آرکونت (پرکاشن) و آندرانیک آساطوریان(پیانو) گروه اسکورپیو را تشکیل دادند. مهارت این گروه در بازنوازی آثار پیشگامان موسیقی راک مورد توجه بسیاری قرار گرفت و طولی نکشید که در باشگاه های شبانه و سالن های رقص هواداران زیادی پیدا کرد. ۴۰ سال بعد، ‌خاطرات گروه اسکورپیو روند شکل گیری جریان موسیقی راک در ایران را بازگو می کند.»

آخرین فیلمی که در این حوزه اکران می شود،« فریاد رو به باد»، ساخته عطا مهراد و سیاوش جمالی است. این فیلم روایت چهار سال از دوران بلوغ دانش‌آموز نوجوان ساکن دروازه غار است که قصد دارد با هدف تغییر وضعیت زندگی و جامعه‌ی پیرامون خود خواننده شود. او در این مسیر با مشکلات زیادی از جمله مخالفت والدین، مشکلات مالی و نداشتن حمایت اطرافیان روبه‌رو می‌شود.

لازم به ذکر است علاقمندان می‌توانند برای تماشای فیلم‌های مستند از ۲۴ بهمن تا ۳۰ بهمن به خانه سینما در خیابان انقلاب ، خیابان بهار، نرسیده به سمیه، خیابان سمنان.، پلاک ٢٩، سالن سیف الله داد مراجعه کنند.تماشای فیلم های مستند هم چنین برای عموم آزاد و رایگان خواهد بود.