همزمان با پنجمین روز جشنواره موسیقی فجر 3 فیلم در سالن «سیف الله داد» خانه سینما اکران خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی ‌سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر، مستندهای«یک موسیقیدان فرانسوی در دربار قاجار» و «دو کمانچه» در سانس 16:30 و «قطار مسیر شصت» در سانس 18:30 اکران خواهد شد.

«یک موسیقیدان فرانسوی در دربار قاجار» ساخته مهران پورمندان است. این مستند زندگی و آثار لومر را بر اساس اسناد تاریخی چون اسناد وزارت امور خارجه، کتابخانه ملی فرانسه، شهر زادگاه لومر و بسیاری از سندهای دیگر بررسی کند.

«دو کمانچه» را بهمن کیارستمی ساخته است. این مستند سال 83 ساخته شده و مدت زمان آن 42 دقیقه است. دو کمانچه ، شنیدن دو کمانچه است بر دو چهره ی متفاوت. یکی با امید به آینده، با توانایی در انعطاف دادن نوای سازی کهن با حال و هوای موسیقی زمان خود، در تلفیق ریتمهای الکترونیک و موسیقی جاز با کمانچه، جایگاهی مناسب و با رضایت از خود دارد. دیگری اما، مردی از اهالی بندر ترکمن ، نومید و ناراضی از شرایط خویش، با به میراث داشتن نوای سازی کهن از گذشتگان، از ناکامیها و موانع بر سر راهش برای کسب وضعیتی در خور آنچه که برای خود متصور است، سخن میگوید.

«قطار مسیر شصت» ساخته کتایون جهانگیری است. این فیلم به وقایع حوزه موسیقی ایران در دهه اول انقلاب از ۲ ‌زاویه دید دولت و مردم و تقابلها، تضادها و همراهی‌ها تا رسیدن به فضای باز و ظهور دوباره موسیقی ‌پاپ میپردازد.

لازم به ذکر است علاقمندان می‌توانند برای تماشای فیلم‌های مستند از ۲۴ بهمن تا ۳۰ بهمن به خانه سینما در خیابان انقلاب ، خیابان بهار، نرسیده به سمیه، خیابان سمنان.، پلاک ٢٩، سالن سیف الله داد مراجعه کنند.تماشای فیلمهای مستند همچنین برای عموم آزاد و رایگان خواهد بود.