گروه دنگ‌شو در سی امین جشنواره موسیقی فجر برای اولین بار اجرای صحنه ای خود را برگزار می کند.

به گزارش ستاد خبری سیامین جشنواره بینالمللی موسیقی فجر، گروه دنگشو که نگاهی تازه به موسیقی ایرانی و شرقی دارد، در بخش پاپ این دوره از جشنواره حضور دارد.

این گروه در جشنواره قطعات مطرحی چون آخر قصه،‌ سر رای برگشتنت آینه می‌کارم، وطن، کمی آهسته‌تر و ‌شتاب را از میان آثارش برای اجرا در نظر گرفته است.

دنگ شو به معنی دیوانه شو، گروهی است که سال 85 توسط رضا شایا و طاها پارسا تاسیس شد. این گروه ترانه‌های فولکلور را به شیوه‌های مدرن اجرا می‌کند.

این گروه برای اولین بار سال 86 نخستین کنسرت رسمی خود را در فرهنگسرای ارسباران تهران برگزار کرد و در سال 89 اولین آلبوم رسمی گروه به نام «شیراز چل ساله» منتشر شد. استقبال ویژه از اولین آلبوم و در خواست برای بر گزاری کنسرت، موجب شد دنگ شو تور دور دنیای شیراز چل ساله را از ابتدای سال ۱۳۹۰ آغاز کند.

از این گروه آلبوم‌های دیگری نیز منتشر شده که از آن جمله می‌توان به دل تنگ شوو اتاق گوشواره اشاره کرد.

دنگ شو در زمینه ساخت موسیقی متن فیلم و سریال نیز فعالیت کرده که از آن جمله می‌توان به موسیقی متن و تیتراژ سریال‌های پژمان و دزد و پلیس و همچنین موسیقی فیلم‌ها ضد گلوله، باغ‌های کندلوس و پرواز بادباک‌ها اشاره کرد.

تاکنون هنرمندانی چون صبا صمیمی (نوازنده تنبک)، خشایار روانگر، جان کالدس، لیون درزیباشیان، روزبه اسفندارمز، آبتین یغماییان، پدرام حاجی باشی (درامز)، سام مظاهری، دارا دارایی، صالح زارعی، کسری سبکتکین، بابک ریاحی پور، داریوش دهقانی آذر (گیتارباس)، کاوه عابدین، علی کیانیان (طراح صدا) با این گروه همکاری کرده‌اند و خوانندگان متعدی با این گروه به شنوندگان موسیقی معرفی شده‌اند که از آن جمله می‌توان علی زندوکیلی، سعید آتانی، امید نعمتی و سپنتا مجتهدزاده را نام برد.

گروه دنگ شو سه‌شنبه 28 بهمن ساعت 18:15 در برج میلاد به صحنه می‌رود.

گفتنی است بخش پاپ ‌سیامین جشنواره موسیقی فجر میزبان 13 گروه است که از آن جمله می‌توان به گروه‌های چارتار، فریدون آسرایی، مازیار فلاحی، سیروان خسروی، احسان خواجه امیری، شهرام شکوهی، فرزاد فرزین، محسن یگانه، بابک جهانبخش، بنیامین بهادری، هفت و محمدعلیزاده اشاره کرد.

علاقمندان می‌توانند اخبار و عکس‌های مربوط به این جشنواره را در اینستاگرام جشنواره به نشانی fajrmusicfestival30 مشاهده کنند.