سومین شب از سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر با اجرای «کوارتت دودوک» از ارمنستان در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

به گزارش ستاد خبری، سومین شب از سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر در فرهنگسرای نیاوران با اجرای «کوارتت دودوک» از ارمنستان و با حضور بهزاد عبدی دبیر سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر و رایزن فرهنگی کشور ارمنستان در ساعت 18:30 آغاز شد.
مخاطبان برای شنیدن این «کوارتت» با اشتیاق در سالن انتظار فرهنگسرا حضور داشتند.
این «کوارتت» راس ساعت با توضیح گئورگی میناسیان سرپرست گروه «کوارتت دودوک» ارمنستان درباره ساز «دودودک» شروع شد و با نواختن قطعات مختلف کلاسیک تا پاپ میزبان علاقه‌مندان در سالن بود.
شنوندگانی که حدود 75 دقیقه به شنیدن «کوارتت دودوک» با اجرای گئورگی میناسیان، مراچه پاشینیان، گاگیک هاکوپیان و آرتاک آساتوزیان» نشستند.
گئورگی میناسیان، سرپرست گروه موسیقی «دودوک» ارمنستان درباره سازی که نواختند، گفت: «دودوک» سازی است که ما آن را در این کنسرت نواختیم. ما مجموعه‌ای متفاوت از قطعات شامل موسیقی سنتی تا پاپ ارمنستان در این کوارتت نواخته شد. قطعات بیشتر موسیقی مذهبی بود که در قرن 15 تا 20 در کلیسا و سایر نقاط ارمنستان نواخته می شد.»
این هنرمند افزود: «قطعات آشوری، فولک و دنس نواخته شد. 4 قطعه اول این اجرا از یک کشیش آهنگساز بسیار معروف ارمنی در قرن 15 بود. آخرین قطعه این کوارتت از آهنگساز معروف قرن 17 ارمنستان بود که به 3 زبان ترکی، فارسی و ارمنی تسلط داشت و نام این قطعه «کمانچه» بود:»
سرپرست گروه موسیقی «دودوک» درباره شباهت موسیقی ایران و ارمنستان گفت: «مردم ایران و ارمنستان هزاران سال است که در کنار یکدیگر زندگی کرده اند و اشتراکات بسیار زیادی دارند به همین دلیل خیلی از گام های موسیقی ما مشابه یکدیگر است.»
او در پایان گفت: «برای نخستین بار است که به ایران سفر کردیم و امیدوارم حضور ما در جشنواره موسیقی فجر تداوم داشته باشد تا بتوانیم هرسال برای ایرانیان و عزیزان ارمنی مقیم ایران بنوازیم. البته که ما در ارمنستان همکاری‌های مشترکی با نوازندگان ایرانی داشته و داریم.»