دومین شب از سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر در تاریخ شنبه ۲۳ بهمن‌ماه با برگزاری کنسرت‌ گروه‌های «نوای سیمره» و «دالاهو» در فرهنگسرای ارسباران پیگیری شد.

در کنسرت نخست، گروه نوای سیمره از لرستان به سرپرستی و خوانندگی مهران غضنفری روی صحنه رفت و قطعاتی را در دستگاه ماهور و شور اجرا کرد. آواز «مرگ سهراب» یکی از قطعاتی که بود که این گروه در رثای سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اجرا کردند.

در بخش دیگری از این کنسرت قطعه «کلاده و هامسران» اجرا شد که مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت و با همخوانی تماشاگران همراه شد.

همچنین «بی رمق»، ساز «دل و نازنکه»، «سوزه»، «سپای برژون»، آواز «بال پرواز»، «نوئه‌دار»، قطعه سنگین سماع، آواز تاریکی ظلمات و دل لیوه، «توژ و هه گله» و «هاوار» دیگر قطعاتی بود که در این کنسرت توسط ارکستر گروه نوای سیمره اجرا شد.

گروه موسیقی نوای سیمره در سال ۱۳۹۱ به سرپرستی مهران غضنفری آغاز به کار کرد. این گروه از بدو تشکیل در جشنواره‌های داخلی متعددی شرکت کرده است؛ از جمله چندین دوره جشنواره موسیقی فجر، جشنواره ملی خنیاگران انقلاب، جشنواره آواهای حماسی (قصر شیرین)، جشنواره موسیقی خلیج فارس (کرمان) که در همه آن‌ها موفق به کسب مقام نخست شده است. همچنین، برخی از اعضای گروه موفق به کسب مقام‌های برتر رشته‌های آهنگسازی، خوانندگی و نوازندگی در جشنواره جوان، تال و بروجن شده‌اند.

مهران غضنفری (خواننده)، مجید کبودیان (کیبورد)، جواد خنجری (تار)، علیرضا کاظمی (سنتور)، حسین مرادی (تنبک)، سبحان امرایی (کمانچه)، سعید جمشیدی (سه‌تار و تنبک) و داوود بیرانوند (سرنا) اعضای گروه نوای سیمره در این کنسرت را تشکیل می‌دادند.

محمد اله‌یاری، سرپرست دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر، مهمان ویژه اجرای گروه موسیقی نوای سیمره بود.