ارکستر موسیقی ملی ایران در دومین شب سی و سومین جشنواره موسیقی فجر به رهبری فریدون شهبازیان و خوانندگی سالار عقیلی برای مخاطبان خود با اجرای قطعاتی با مضمون وطن، عشق به ایران را به زیبایی توصیف و مجسم کرد.

به گزارش روابط‌عمومی سی‌وسومین جشنواره موسیقی فجر،‌ تالار وحدت مملو از جمعیت علاقمند به موسیقی ملی ایران بود و حتی برخی ایستاده در حال تماشای این اجرای پرشور بودند.

اجرای ارکستر ملی به خوانندگی سالار عقیلی مورد استقبال بسیار مخاطبان قرار گرفت به طوری که بارها تشویق طولانی حاضران، آنها را انرژی دوباره می‌داد.

قطعات ایران اثری از بابک زرین، ایران جوان (پیمان سلطانی)، تبریز در مه (بابک زرین)، خوشه چین، نغمه نوروزی (روح الله خالقی)، افسون سخت (نصرالله زرین پنجه)، ساغر (همایون خرم)، گلرخ، از تنهایی گریه مکن ( ابوالفضل صادقی نژاد) و شکوه گل (عبدالکریم مهر افشان) از جمله اجراهای پنج شنبه شب ارکستر ملی ایران بود.

قطعات از خون جوانان لاله دمیده (عارف قزوینی)، جام مدهوشی (علی تجویدی)، مرا رها مکن (ابوالفضل صادقی نژاد)، سپید و سیاه (نسیم شاملو)، دو نغمه بختیاری (روح الله خالقی)، سرود گل، سبکبال (حسین دهلوی) و پرلود جام تهی (فریدون شهبازیان) از دیگر بخش‌های این اجرا بودند.

سالار عقیلی پس از اجرای چند قطعه خطاب به حاضران گفت: «بسیار خوشحالیم امشب در خدمت شما هستیم. توضیحی در مورد اجرای امشب ندادم چرا که قطعات در بروشور جشنواره نوشته شده بود.»

وی افزود: «قطعه «جام مدهوشی» را برای نخستین بار با ارکستر اجرا می کنم. احترام به اساتید قدیمی موسیقی جز وظایف ما است. قطعه «جام مدهوشی» با آهنگسازی زنده‌یاد استاد علی تجویدی و شعر زیبای آن نیز از استاد زنده یاد بیژن ترقی است که تنظیم بسیار زیبای آن را نیز استاد فریدون شهبازیان انجام داده است.

عقیلی با بیان اینکه علی اصغر شاه زیدی خواننده خوب کشورمان قطعه جام مدهوشی را اجرا کرده است، گفت: «برخی از این اساتید در قید حیات نیستند، انشاالله خداوند استاد شهبازیان را حفظ کند و سایه او بر سر موسیقی کشور باشد. از آقای شاه‌زیدی هم اجازه گرفتیم که این قطعه را امشب برای شما اجرا کنیم.»

پس از سخنان سالار عقیلی چندین قطعه اجرا شد، او دوباره در پاسخ به احساسات حاضران گفت: «از لطف و احساسات شما متشکرم. قطعه ایران با آهنگسازی بابک زرین و شعر بسیار زیبایی از زنده یاد دکتر افشین یدالهی است. روحشان شاد.»

خواننده موسیقی سنتی ادامه داد: امشب به صورت اتفاقی سالروز تولد دکتر افشین یداللهی است و این قطعه را تقدیم روح پرفتوح هنرمند کشورمان می‌کنیم.

سی وسومین جشنواره موسیقی فجر از 20 تا 30 دی ماه با اجرای گروه های مختلف موسیقی در تالار وحدت، سالن رودکی، فرهنگسرای نیاوران، سالن ایرانیان، برج آزادی و برج میلاد تهران برگزار می شود.