محمد معتمدی به همراه علی قمصری کنسرت عبور را با کلام شعرای نوپرداز و کلاسیک در جشنواره اجرا می‌کند.

به گزارش ستاد خبری بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، محمد معتمدی که در سال جاری در فستیوال‌های معتبر موسیقی در چند کشور شرکت کرده و جایزه رادیو فرانسه را دریافت کرده است، در جشنواره امسال به همراه علی قمصری کنسرت «عبور» را به روی صحنه خواهد برد.

این گروه قطعاتی درگوشه‌ای از آسمان، همزاده، بلای عشق، بامن بگوتا کیستی؟، می چرخداین تسبیح، چه نزدیکست و بی باده مست را در جشنواره اجرا می‌کند.

معتمدی درباره حضورش در جشنواره موسیقی فجر درباره گفت: ما موزیسین‌ها همیشه عادت داریم که از کاستی‌ها شکوه و گلایه داشته باشیم و این در حالی است که خیلی وقت‌ها به جشنواره موسیقی فجر که یک فستیوال موسیقی مهم در کشور است، روی خوش نشان نمی‌دهیم.

این خواننده موسیقی ایرانی ادامه داد: به اعتقاد من این مسئله نشان دهنده کوتاهی از سوی هنرمندان به جشنواره است که گاهی نسبت به جدی‌ترین و مهم ترین فستیوال موسیقی کشور بی‌تفاوت هستند.

وی افزود: اهالی عرصه فرهنگ و هنر باید تلاش کنند که جشنواره فجر از امسال در سطح جشنواره‌های مهم موسیقی دنیا قرار گیرد و امسال خوشبختانه به واسطه تحولات جدید در حوزه مدیریتی و به ویژه موسیقی جشنواره در شرایط بهتری قرار دارد.

این هنرمند همچنین اظهار کرد: در حوزه بین الملل نیز جشنواره اقدامات خوبی انجام داده است. زیرا همیشه ارتباط با سایر کشورها و گفتگو با آنها اتفاق خوبی است و باعث بالندگی هنرمندان میزبان و هنرمندان میهمان می‌شود که امری بسیار ارزنده است.

محمد معتمدی اظهار امیدواری کرد که جشنواره بیست و نهم درخشان‌ترین جشنواره فجر طی همه این سال‌ها باشد.

کنسرت عبور دوشنبه 28 بهمن ساعت 21 در تالار وحدت به صحنه می‌رود. معتمدی در این باره توضیح داد: قرار بود با علی قمصری 1 و 2 اسفند در تالار وحدت کنسرت داشته باشیم که کنسرت اول اسفندماه بنا به همزمانی با جشنواره موسیقی فجر تغییر یافت و بر اساس پیشنهاد مسوولان یکی از اجراها در جشنواره فجر ارائه می‌دهیم و از این بابت خوشحالیم.

این خواننده که سال گذشته با همراهی گروه «ادیب» در جشنواره شرکت کرده بود، گفت: اجرای سال گذشته رویکرد متفاوتی داشت و امسال قرار است که اتفاقات دیگری بیفتد که پنجره جدیدی رو به موسیقی است و کسانی که کنسرت ما را ببینند، متوجه این موضوع خواهند شد.

معتمدی اضافه کرد: فکر می‌کنم این اجرا یکی از کنسرت‌های خاص جشنواره باشد و رپرتوار جذابی محسوب شود.

وی افزود: در این کنسرت کلام شعرای نوپرداز و شعرای کلاسیک را خواهیم شنید اما نگاهمان بیشتر معطوف بر شعر نو است؛ مثل محمد علی بهمنی، هوشنگ ابتهاج، فاضل نظری و نگاهی بر اشعار مولانا که خود نگاه نویی محسوب می‌شود.

معتمدی در پایان گفت: من و قمصری پیش از این کنسرت برف خوانی را ارائه داده بودیم که خود منشا تغییر نگرش‌ها بود و این کنسرت هم به نوعی در ادامه برف خوانی است.

در کنسرت عبور محمد معتمدی به عنوان خواننده، علی قمصری به عنوان نوازنده و آهنگساز و علی جعفری پویان، پدرام فریوسفی، میثم مروستی، آتنا مستعان اشتیاقی، حسین رضایی‌نیا و همایون نصیری به عنوان نوازنده حضور دارند.

بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر 24 بهمن تا یکم اسفند به دبیری حسن ریاحی برگزار می‌شود.