ارکستر موسیقی «پارسوآ» با اجرای قطعاتی ازآثارآهنگسازان بزرگ ایران به روی صحنه رفت.

به گزارش ستاد خبری سی وهفتمین جشنواره موسیقی فجر،شامگاه شنبه (23بهمن) ارکسترموسیقی پارسوآ به رهبری احمد مقدسی زاده چهارمین شب جشنواره موسیقی فجر را برگزار کرد.این اجرا ساعت 18:30 دقیقه با اجرای قطعاتی همچون «شُلیل» و «ویرانه» اثرثمین باغچه بان و همچنین اجرای آلبوم «دیورتیمنتو» به آهنگسازی احمد پژمان و اِلژی برای ویولا و ارکسترزهی به آهنگسازی بهزاد عبدی برگزار شد .آلبوم دیورتیمنتو سال 95 انتشار یافته  و برای کوئینتت زهی نوشته شده و شامل ۴ بخش با عنوان‌های «سوران»، «هنگام»، «شوش» و «خوارزم» است. استاد پژمان دراین اثر از ردیف و موسیقی اقوام و نواحی ایران استفاده کرده است. «شلیل و ویرانه» اثر ثمین باغچه بان هم از قطعات بومی هستند واز ارزشهای ویژه ای برخوردار هستند.

دراین برنامه ارکسترپارسوا  با حدود 30 نوازنده روی صحنه رفت و «کنسرت مایستر» آن دانیال جورابچی و «سولیست ویولا» کاوه تسعیری و به سرپرستی سید محمد تنکابی قطعات خود را اجرا کرد. دربخشی از اجرای این برنامه، مقدسی زاده رهبرارکستر از حاضران در سالن و نوازندگان ارکستر که دراین شرایط سخت دراین برنامه حاضرشده اند قدردانی و تشکر کرد .او همچنین پس از اجرای اثر احمد پژمان که به گفته او قطعات بسیار مشکلی بود از علی صمدپور مدیر هنری این آلبوم تشکر کرد.

ارکستر پارسوآ یک گروه موسیقی ارکسترال ایرانی است که از سال 1397با هدف اعتلای هنر موسیقی ایران و با نگاه ویژه به موسیقی ارکسترال ایران و اجرای آثار آهنگسازان معاصرایرانی تاسیس شد و در تلاش است تا با ایجاد فضای همکاری بین آهنگسازان، نوازندگان وخوانندگان ،گام موثری دراین جهت بردارد.از دیگر هدف های این ارکسترایجاد گفتمانی موسیقایی بین نسل جوان و نسل های قدیمی ترموسیقی است و ازاین رو، نوازندگان جوان درکنارنوازندگان باتجربه ، آثاری از نسل های مختلف را

می نوازند. این ارکستردرسال 1399 به رهبری احمد مقدسی زاده و سرپرستی سید محمدتنکابنی با خوانندگی نوید نوروزی و مهدی عطایی به بخش غیررقابتی جشنواره ی موسیقی فجر راه یافت و مورد استقبال بخش قابل توجهی از مخاطبان جشنواره موسیقی فجر قرار گرفت. شورای فنی ارکستر پارسوا در تلاش است تا آثار اجرا نشده ی موسیقی ارکسترال ایرانی را بیش از پیش به روی صحنه ببرد و به مخاطبان خود معرفی نماید.