کوارتت ماریس ایتالیا با 13 سال سابقه اجرایی ،‌در بخش بین الملل سی امین جشنواره موسیقی فجر به روی صحنه می رود.

به گزارش ستاد خبری سی امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر ، در این اجرا کوارتت ماریس ایتالیا قطعاتی چون کوارتت زهی شماره یک از جیجورجی لیگتی، هنر فوگ، 4 کنتراپوان از یوهان باخ، موج از اریک مستری، کوارتت زهی، اپوس.108،شماره 7 در فا مینور از دیمیتری شوستاکوویچ و آواز ساندونگا از استفانو اسکودانیبیو را اجرا خواهند کرد.

کوارتت ماریس در سال 2002 در پینرولو در کشور ایتالیا تشکیل شد. در سال 2009، اعضای گروه دوره­ ویژه کوارتت را در هنرستان موسیقی فیسول در فلورانس ایتالیا نزد آندره نانونی به پایان رسانند و همزمان با آن پروژه معتبر ECMA را نیز دنبال کردند و نزد استادان بزرگ موسیقی مجلسی، همچون اتو بایرل و جیورجی کوتاگ، به تحصیل موسیقی پرداختند. آنها همچنین از تعلیمات کریستوفر گیووانینتی در پاریس بهره بردند. در تابستان 2010، این گروه به عنوان مهمان در روهان دو سرام (کوارتت آردیتی) به اجرای برنامه دعوت شدند.

تخصص اصلی کوارتت ماریس موسیقی معاصر است. آنها اجراهایی با همراهی بزرگانی موسیقی همچون مارکو مامی و رایان کارتر، آد اسنیگن، مایک ناس و گویدو باگیانی داشته اند. آندره پورترا، رایان کارتر و لوئیز کاستلوس آثار خود را به کوارتت ماریس تقدیم کرده اند.

این گروه تا به حال در مناسبت ها و جشنواره های بسیاری به اجرای برنامه پرداخته است که از آن میان می­ توان به این موارد اشاره کرد: جشنواره دوسالانه ونیز 2013، مینیفست 2 در استراسبورگ فرانسه، جشنواره پژوهش موسیقی نو در ماسراتا، جشنواره ویلا رومانی در فلورانس، جشنواره موسیقی نو در تریویسو، در سان دال ورمه در میلان، جشنواره دو جهان در اسپلتو، سالن کویرینو در رم، تالار سینوپولی در فیسوله و … .

کوارتت ماریس ایتالیا شنبه 25 بهمن ماه ساعت 18:15 در ایوان شمس به روی صحنه می رود.

علاقمندان می‌توانند اخبار و عکس‌های مربوط به این جشنواره را در اینستاگرام جشنواره به نشانی fajrmusicfestival30 مشاهده کنند.