شامگاه چهاشنبه بیست و نهم دی ماه و در دومین سانس از اجراهای تالار وحدت، کنسرت «آنتونیو زومباخو» از کشور پرتغال برگزار شد.

به گزارش ستاد خبری سی و دومین جشنواره موسیقی فجر، این کنسرت در پنجمین شب از اجراهای جشنواره برگزار و آنتونیو زومباخو به اجرای موسیقی پرداخت. موسیقی این هنرمند آواز سنتی مربوط به ناحیه جنوبی کشور پرتغال است که در این کنسرت نیز با استقبال حاضرین مواجه شد.

این هنرمند در بدو ورودش به روی صحنه به مخاطبان حاضر در سالن به زبان فارسی سلام کرد و خودش را معرفی کرد و گفت «من آنتونیو زومباخو هستم» و سپس اجرایش را آغاز کرد.

او قطعات تکنوازی همراه با آواز، دو نوازی همراه با آواز و گروهی بی نظیری را اجرا کرد که تشویق های مخاطبان را به همراه داشت. این هنرمند در بخشی از اجرایش از مخاطبان خواست که او را با کلمه «پیس پیس» و سوت زدن همراهی کنند و پس از اجرای این قطعه به مخاطبان گفت: «بسیار عالی بودید.»

گروه آنتونیو زومباخو متشکل از ترومپت، ساکسوفون، ماندولین، کنترباس و گیتار و درامز بود، البته ست درامز امشب کمی متفاوت بود و از فریم درام‌های خاص موسیقی پرتقال در آن دیده می‌شد. فضای آرام و لطیفی به واسطه موسیقی خاص زومباخو در تالار وحدت ایجاد شد.

اجرای آنتونیو زومباخو یکی از بهترین اجراهای جشنواره در بخش بین‌الملل بود و جای آن بود تا پیش از جشنواره با تبلیغ سبک و مختصات گروه‌هایی همچون گروه آنتونیو زومباخو فضایی برای استقبال علاقه‌مندان به این نوع موسیقی ایجاد شود تا هنگام اجرای هنرمندان سطح بالای جهانی در کشورمان بیش از نیمی از سالن خالی باشد.