کانون برگزیدگان جشنواره موسیقی فجر با حمایت از 10 گروه برگزیده دوره های قبل این جشنواره آغاز به کار کرد.

به گزارش سایت جشنواره موسیقی فجر، نشست خبری کانون برگزیدگان جشنواره موسیقی فجر با حضور علی ترابی(رئیس انجمن موسیقی ایران)، امیرعباس ستایشگر(دبیر کانون)، سحر طاعتی(مدیر روابط عمومی انجمن موسیقی ایران) و اهالی رسانه برگزار شد.

در ابتدای این نشست خبری علی ترابی ضمن ارائه توضیحاتی درباره دلایل شکل گیری کانون برگزیدگان جشنواره موسیقی فجر گفت: همانطور که از سال ها قبل مطرح شده بود انتظار می رفت جشنواره موسیقی فجر نسبت به برگزیدگانش رفتار حمایت گونه ای داشته باشد و در همین راستا نیز از سال قبل به فکر فراهم کردن مقدمات تشکیل این کانون افتادیم و شروع به فعالیت کردیم.

رئیس انجمن موسیقی ایران در ادامه افزود: طبیعی بود با وجود نداشتن هیچ سابقه ای در این زمینه کمی در تشکیل کانون برگزیدگان جشنواره موسیقی فجر دچار مشکل شدیم و دستمان باز نبود. ما در گام اول این کانون سعی در شناسایی گروه های برگزیده سال های قبل و فعال در حال حاضر داشتیم.

وی همچنین عنوان کرد: معیار ما در انتخاب این گروه ها نیز علاوه بر برگزیده بودن، فعال بودن و ثابت ماندن حداقل 70 درصد ترکیب این گروه بود. ما امیرعباس ستایشگر که در دو دوره جشنواره موسیقی فجر مسئولیت بخش نسل دیگر را برعهده داشته نیز به عنوان دبیر این کانون انتخاب کردیم که طی این مدت فعالیت مثبتی در این زمینه داشته است.

امیرعباس ستایشگر نیز به عنوان دبیر کانون برگزیدگان جشنواره موسیقی فجر گفت: ابتدا باید از علی مرادخانی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به خاطر حمایتی که از شکل گیری این کانون داشت تشکر کنم. همچنین از آقای ترابی نیز که در شکل گیری این اتفاق تلاش بسیاری کردند نیز قدردانی کنم.

وی در ادامه افزود: کانون برگزیدگان جشنواره موسیقی فجر سه هدف«اجرای کنسرت» ، «انتشار آلبوم» و «برگزاری مستر کلاس ها و کارگاه های تخصصی آموزشی» را در نظر دارد.

دبیر کانون برگزیدگان جشنواره موسیقی فجر همچنین عنوان کرد: در مرحله اول فعالیت این کانون 10 گروه تحت پوشش قرار گرفته اند که 4 گروه از آنها از تهران، 2 گروه از شیراز، و یک گروه از استان های اصفهان، تبریز، ساری و مهاباد عضو کانون شده اند.

ستایشگر ادامه داد: در شش ماه اول فعایت ما، برای 5 گروه از این 10 گروه برنامه تدارک دیده شده که طی آن برای هریک از این 5 گروه یک برنامه برگزاری کنسرت یا انتشار آلبوم است. 5 گروهی که در شش ماه اول فعالیت کانون به اجرای برنامه می پردازند عبارتند از آرسنوا، نسیم، پاسارگاد، گروه کر صمات و تریو جوان ؛ این گروه ها نیز به دلیل آماده تر بودن برنامه هایشان در اولویت قرار گرفته است.

وی همچنین گفت: در شش ماه دوم سال نیز 5 گروه دیگر این کانون به اجرا برنامه خواهند پرداخت. همچنین مستر کلاس هایی نیز با دعوت از اساتید داخلی و خارجی برای این گروه ها در نظر گرفته ایم که برگزار خواهد شد.

در بخش دیگری از این نشست خبری سحر طاعتی مدیر روابط عمومی جشنواره موسیقی فجر که مسئولیت پایگاه اطلاع رسانی جشنواره موسیقی فجر را بر عهده دارد گفت: به واسطه اینکه می بایست سایتی مرجع در خصوص اطلاعات و مطالب مربوط به جشنواره موسیقی فجر به وجود می آمد راه اندازی سایت جشنواره از سوی انجمن موسیقی ایران در دستور کار قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: ما با توجه به فعالیت هایی که داشتیم می توانستیم زودتر از اینها این سایت را رونمایی کنیم منتهی به دلیل پراکنده بودن اطلاعات دوره های قبلی جشنواره موسیقی فجر و همچنین اینکه قصد داشتیم تمامی اطلاعات مربوط به بخش های گالری تصاویر، اخبار ، برگزیدگان و بخش های دیگر آن تکمیل باشد کمی این رونمایی از سایت را به تعویق انداخته ایم.

مسئول پایگاه اطلاع رسانی جشنواره موسیقی فجر همچنین عنوان کرد: این سایت قرار است دو زبانه باشد و تا چند هفته دیگر به طور رسمی رونمایی خواهد شد.

علی ترابی نیز در بخش دیگری از نشست گفت: این کانون با نام جشنواره موسیقی فجر ثبت شده اما مختص به برگزیدگان این جشنواره نیست و تمام برگزیدگانی که در جشنواره های ملی موسیقی معرفی شده باشند و در تعریف این کانون قرار بگیرند نیز می توانند به عضویت کانون برگزیدگان جشنواره موسیقی فجر در آیند.

رئیس انجمن موسیقی ایران ادامه داد: ما برای حمایت از برنامه های این 10 گروه 60 میلیون تومان در نظر گرفته ایم؛ البته این بدان معنا نیست که این مبلغ به طور مساوی بین این گروه ها تقسیم خواهد شد بلکه هر یک از این گروهها به تناسب فعالیتی که خواهند داشت از این حمایت ها برخوردار می شوند.