آرش فرهنگ‌فر نوازنده سرشناس تمبک در واکنش به حضور نامش در لیست 700 نفره معترضان به جشنواره موسیقی فجر و خانه موسیقی به ستاد خبری سی و دومین جشنواره موسیقی گفت: من همچین نامه‌ای را ندیده‌ و امضاء نکرده‌ام چون اصلاً در جریان متن این نامه نبودم. قرار بود یک کانال رسمی تشکیل شده و متن نامه در آن گذاشته شود ولی این اتفاق رخ نداد و من اصلاً متن نامه را رؤیت نکردم.

بنا به گزارش ستاد خبری سی و دومین جشنواره بین المللی موسیقی فجر ؛ فرهنگ‌فر در این‌باره افزود: من تا وقتی یک نامه را نخوانم آن را امضاء نمی‌کنم. متأسفانه یک بار دیگر هم این کار را کرده بودند و در نامه‌ای اعتراضی به خانه موسیقی نام مرا آورده بودند. من فقط در دوره وزارت آقای جنتی یک نامه‌ که به آقای رئیس جمهور نوشته شده بود را به همراه 7 هزار نفر دیگر امضاء کردم و به غیر آن دیگر هیچ نامه‌ای را امضاء نکرده‌ام. متأسفانه تا کنون 3،4 بار اسم مرا در چنین نامه‌هایی آورده‌اند، در حالی که من اصلاً در جریان نبوده‌ام.

فرزند استاد ناصر فرهنگ‌فر ادامه داد: من اگر یک نامه با هدف بهبود موسیقی نوشته شود، آن را امضاء خواهم کرد ولی اصلاً به شخص و افراد کاری ندارم. من بعدها متوجه شدم که این نامه یک دعوای شخصی است و من اصلاً خودم را وارد دعواهای شخصی و رقابت بین افراد نمی‌کنم. به نظرم شخص مهم نیست و آن‌چه که اهمیت دارد این است که مدیران کارشان را به خوبی انجام دهند.

آرش فرهنگ‌فر در پایان در ارتباط با موضعش نسبت به جشنواره موسیقی فجر گفت: من خیلی در جشنواره‌ها شرکت نمی‌کنم و فقط چند بار به واسطه حضور دوستانم در برخی جشنواره‌ها به روی صحنه رفته‌ام. من دوست دارم که همیشه شرایط و اوضاع هنرمندان‌مان خوب باشد. من موضعم در همه مسائل مربوط به موسیقی همین است. موسیقی هم فقط جشنواره نیست و کل موسیقی باید در طول سال رونق داشته باشد.