ارکستر موسیقی «ایتالیای کوچک» به روی صحنه رفت.

به گزارش ستاد خبری سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر، شامگاه دوشنبه  25 بهمن ماه، ساعت18:30 ، ارکستر موسیقی «ایتالیای کوچک» به سرپرستی جیووانی گوئیدی اجرای خود را درقالب سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر برگزارکرد.

اجرایی با هنرنمایی نوازندگان جوان این گروه موسیقی، که توانستند با استقبال بسیارخوبی روبروشوند. سبک موسیقایی این گروه جَز است و بداهه نوازی های این نوازندگان با سازهای الکترویک حس و حال بسیار خوبی برای مخاطبان در سالن ایجاد کرد بوده و چندین بار مورد تشویق حاضران درسالن قرار گرفتند.   IICampione ، Leonie، The House Behind This One  و Roma1962 قطعاتی بودند  که این گروه به اجرا درآوردند.

جیووانی گوئیدی (نوازنده پیانو)، استفانوکاربونلی (نوازنده گیتار الکترویک و گیتارآکوستیک)، نیکول فرانچسکو فراگلیا (نوازنده گیتار الکترویک)، جورمر(نوازنده باس الکتریک)،فدریکونگری(نوازنده درامز) و جیووانی یاکوولا نوازنده درامز از اعضای این گروه بودند که توانستند شب خوبی را برای شنوندگان این نوع موسیقی بوجود آوردند.

در شرح این گروه آمده: ایتالیای کوچک یک قصه است، ترجمانِ تاریخ یک مهاجرت به زبان موسیقی، روایتِ روزگاری که ما ، ایتالیایی ها، کسانی بودیم که در پیِ ثروت، فرصت یا صرفا برای حفظ کرامت، به سوی ناشناخته ها رهسپار شدیم. این داستان زنان و مردان جوانی است که همه چیز را رها کردند، همه چیز را به خطرانداختند،همه چیزرا از دست دادند و یا به دست آوردند.این داستانِ امروز شش نفراست،شش مردی که انتظار نداشتند تا در همان آپارتمان،با پنجره هایی گشوده رو به دنیای جدید، جایی میان خاطرات گذشته و امید به آینده تجدید دیدار کنند و درداستانی تازه باهم هم سفرشوند.جوانی همیشگی نیست، اما برای کسی که درعصراکتشاف به سر می برد، همه چیزبا طعمِ عشقی نو دگرگون می شود. این گروه به تازگی و با گذشته به دنبال کشف استعدادهای جدیدبوده است.

جیووانی گوئیدی،متولد 1985 درشهرفولینوی ایتالیا، یکی از خلاق ترین پیانیست های اروپایی است که بر رویکردی به شدت شورانگیز و منحصر به فرد، ملهم از جَزمعاصر و نوازندگی آزاد متمرکزاست.او علاوه بر آهنگسازی آثار خود، در تنظیم سایر قطعات گروه نیز نقش به سزایی دارد.