علی کاظمی که با گروه رها در بخش بخش نسلی دیگر جشنواره موسیقی فجر شرکت کرده، از اجرای رپرتواری با نگرشی جدید به فرم و تلفیق شعر و موسیقی خبر داد.

به گزارش ستاد خبری سی‌امین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر، گروه موسیقی رها با همکاری علی کاظمی و سعید کردمافی در سال ٨۵ شکل گرفت که تا کنون سابقه اجرا در جشنواره‌های خارجی را نیز دارد.

کاظمی درباره اجرای گروه رها در سی‌امین جشنواره موسیقی فجر گفت: بخشی از آنچه در جشنواره فجر به روی صحنه می‌بریم را دو سال قبل در جشنواره موسیقی مقام اجرا و رتبه اول را کسب کردیم.

علی کاظمی گفت: رپرتوار اجرایی ما در جشنواره موسیقی فجر ناظر بر امکانات آهنگسازی است که طی چند سال اخیر در موسیقی دستگاهی ایران رواج پیدا کرده و تعدادی از موسیقیدان ها بر اساس آن ایده، آثاری ساخته‌اند.

وی افزود: رپرتوار ما هم چنین نگرشی بر موسیقی دستگاهی ایران دارد و شامل نگاهی جدید به فرم و تلفیق شعر و موسیقی است.

سرپرست گروه رها در ادامه سخنانش توضیح داد: ریتم و متر در موسیقی دستگاهی جزو معیارهایی است که ما آن را در نظر گرفتیم و بخش ضربی کار را با نگاهی به آن تنظیم کردیم.

کاظمی ادامه داد: رپرتوار آوازی ما در این اجرا بداهه نخواهد بود و در لحظه شکل نمی‌گیرد بلکه آبشخور آن آلبومی است که چندی پیش منتشر کردیم و سعی می کنیم بخش آواز به حال خود رها نشود. ما در واقع برای این بخش طراحی مدال و ملودیک داریم.

این هنرمند جوان درباره دیدگاه خود نسبت به بخش نسلی دیگر توضیح داد: سال گذشته فهمیدم که چنین بخشی در جشنواره موسیقی فجر گنجانده شده است و فکر می‌کنم وجود چنین بخشی از ضروریات است.

کاظمی معتقد است: این بخش از جشنواره موسیقی فجر توانسته است تا حد زیادی نوازنده‌ها و آهنگسازان جوان طراز اول را جذب کند.

وی درباره وجود جوانگرایی در جشنواره نیز اظهار کرد: جوانگرایی در کشوری که ۵٠ درصد از جمعیت آن جوان است، اتفاق خوبی است.

کاظمی در گروه رها تارنوازی را نیز برعهده دارد و سعید کردمافی (سنتور)، احسان ذبیحی فرد (کمانچه)، سعید نایب محمدی (عود)، فرید خردمند (تنبک) و مجتبی عسگری به عنوان خواننده در این گروه حضور دارند.

سی امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر به دبیری دکتر حسن ریاحی24 بهمن تا یکم اسفندماه در تهران برگزار می شود.

علاقمندان می‌توانند اخبار و عکس های مربوط به این جشنواره را در اینستاگرام جشنواره به نشانی fajrmusicfestival30 مشاهده کنند.