در دومین شب از سی‌وهشتمین جشنواره موسیقی فجر نوای عاشیق‌‌های آذری در کوشک باغ هنر طنین‌انداز شد.

به گزارش ستاد خبری سی‌وهشتمین جشنواره موسیقی فجر؛ در سانس دوم اجراهای موسیقی اقوام امشب از ساعت ۲۱ و ۳۰ عاشیق حسن اسکندری و عاشیق علی کریمی به روی صحنه رفتند.

عاشیق اسکندری و کریمی همراه با خواندن موسیقی عاشیقی آذربایجانی نیز خودشان قوپوز می‌نواختند و در کنار این دو استاد، اسماعیل خدایی، بالابان نوازی می‌کرد.

عاشیق حسن اسکندری متولد سال 1326 در آذربایجان است. او نزد «عاشیق رسول قربانی» و «عزیز شهنازی» قاوال نوازی و آواز خوانی را فرا گرفت. بعد از مدتی سازنوازی را آغاز کرد و همزمان در رادیو تبریز به اجرای داستان‌های عاشیقی مشغول شد.

 

او در سال 1370مقام دوم تکنوازی، مقام اول گروهی سال 1375، مقام اول آوازخوانی سالهای 1369، 78 و 79 در جشنواره موسیقی فجر را کسب کرد. همچنین عنوان برگزیده در «جشنواره آوینیون فرانسه» سال 1370 از جمله افتخارات عاشیق حسین اسکندری است.

در سال ۱۳۹۴ نیز بر اساس رای شورای ارزشیابی هنرمندان کشور نشان درجه یک هنری به او اعطا شد. عاشیق اسکندری قریب به ۵۵ سال است که در هنر موسیقی عاشیقی فعالیت می‌کند. او تاکنون در کشورهای مختلفی چون جمهوری آذربایجان، ژاپن، آلمان، انگلستان، فرانسه، هلند، چین، ازبکستان، قزاقستان، اسلواکی، اتریش، اسلوونی، مجارستان، چک و ترکیه برنامه اجرا کرده‌است.