دومین سانس از اجرا‌های شب نخست جشنواره موسیقی فجر در فرهنگسرای ارسیاران به گروه‌هایی از موسیقی نواحی کرمانشاه، لرستان و جنوب اختصاص داشت.

ابتدا حیدر کاکی، آهنگساز و نوازنده تنبور، تار و سه‌تار به روی صحنه آمد و موسیقی کرمانشاهی را برای علاقه‌مندان اجرا کرد. کاکی که تاکنون کنسرت‌های متعددی را در سراسر کشور برگزار کرده است، در این اجرا، قطعات “شیرین شمامه”، “شلیر (لاله‌ی واژگون)، “آواز غریبی”، “آواز شاخوشینی دوم” را با سازش نواخت.

بخش بعدی این کنسرت به اجرای یوسف باجلاوند، نوازنده کمانچه اختصاص داشت تا این هنرمند با سوز سازش، مخاطبان را با موسیقی لرستانی آشنا کند. باجلاوند در این کنسرت، آواز علیدوستی و ساریخانی را اجرا کرد و سپس تصنیف “شو چراغ” و “سیت بیارم” توسط او اجرا شد.

یوسف باجلاوند، موسیقی را نزد برادرش، محمد باجلاوند فرا گرفته و تاکنون با هنرمندان مختلفی همچون ایرج رحمانپور، سیف‌الدین آشتیانی و مجید احمدی همکاری داشته است.

در بخش پایانی این برنامه، اعضای گروه موسیقی “سار” به سرپرستی امیر تنگسیری به روی صحنه آمدند تا با اجرای موسیقی اصیل و ریشه‌دار بومی و محلی جنوب، مخاطبان را به وجد بیاورند.

قطعات “نوبان” در ریتم زاری، “زینو” در ریتم خرمشهری، “شور” در ریتم سنج و دمام و “هله مالی” در ریتم جنوبی، قطعاتی بودند که توسط گروه “سار” اجرا شدند.

امیر تنگسیری(سرپرست)، حجت شیروی(خواننده)، خالد گزبی(ضرب و تمبو)، علیرضا نصاری(دایره)، حیدر جنامی(درامز) و فاروق زویدات (دم دم)، اعضای گروه “سار” را در این کنسرت تشکیل می‌دادند.