موسیقی آذربایجان در دومین شب از سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر با هنرنمایی گروه موسیقی وحید اسداللهی به روی صحنه رفت.

 

به گزارش ستاد خبری سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر، این اجرا از ساعت 18:30 در تالاروحدت برگزار شد؛ اجرایی با شادیانه‌های موسیقی آذربایجان با هنرنمایی استاد وحید اسداللهی و گروهش که موجب شور و شادی حاضران در سالن شد و علاقمندان، تقریبا در همه قطعات با گروه موسیقی همراهی داشتند و پی در پی تشویق می‌کردند. موسیقی مهیجی که بعد از مدت‌ها تعطیلی کنسرت‌های موسیقی سبب شد باردیگر فضای شاد و شادمانی به مردم بازگردد.

 

بخشی از این برنامه با موسیقی بی‌کلام همراه بود و بخشی دیگر با حضور خوانندگان آذری‌زبان یونس برومند و بهاالدین خراسانی اجرا شد که در بخش‌ها و قطعات تعیین شده به روی صحنه آمده و هنرنمایی کردند.

 

قطعه اول با تکنوازی «ناغارا» و سازهای پرکاشن آغاز شد و در ادامه گروه‌نوازی با هنرنمایی وحید اسداللهی سرپرست گروه و نوازنده ساز«ناغارا»، محمد اسدالهی نیاری نوازنده ساز «گارمون»، رضا اسدالهی نیاری نوازنده سازهای «پرکاشن»، پیام بنابی نوازنده ساز«تار»، فرامرز گلزارفرد نوازنده ساز«بالابان» و غلامرضا فرساد نوازنده «باس کیبورد» همراه شد تا قطعاتی شاد و ریتمیک و خاطر انگیز از موسیقی فولکلور را برای مخاطبان و علاقمندان موسیقی آذری به نمایش بگذارند.

 

قطعات این اجرا شامل «سن گلمزاولدوم» در دستگاه چهارگاه، «قوی گو لوم گلسین آی ننه» در دستگاه همایون، سولو گروه اسدالهی با اجرای قطعه «من سنی آذری وحدتم»، «فایتونچی- اوزون دره»، کوچه لر (آنسامبل)، داشلی گالا- قاشاقاباغ در دستگاه سه‌گاه ( اثراستاد نامور)، «گوناخ گلجک» سولو گارمون (ترکنه) اثراستاد خراسانی، سولو تار (اثر استاد نامور)، سولو گارمون قطعه «سیمین بری در گیسویت ای جان»، فریده، سه گاه یاریخ کرم، تزگل بود.

 

در بخش‌هایی از این برنامه هنرنمایی پدر (وحید اسدالهی) و پسر (رضااسدالهی) با ساز ناغارا همراه بود که با استقبال بسیار مخاطبان همراه شد.