نادر مشایخی، عضو شورای سیاستگذاری جشنواره موسیقی فجر:

در جشنواره موسیقی فجر باید اولویت را به جوانان داد

 

نادر مشایخی، آهنگساز و رهبر ارکستر و عضو شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر گفت: بهترین ایده می‌تواند پخش موسیقی‌هایی باشد که عموم جامعه نسبت به آنها شناختی ندارند. در واقع مفهوم جشنواره موسیقی این است که ما از چگونگی واکنش مردم نسبت به موسیقی‌های مختلف آگاه شویم. بنابراین باید با شناخت از جریان ها روز حوزه موسیقی امکان ارائه انواع مختلف موسیقی در جشنواره فراهم باشد.

 

مشایخی با اشاره به نقش جشنواره موسیقی فجر افزود: در چنین جشنواره‌هایی باید اولویت را با توجه به کیفیت آثار به جوانان داد، چون استادان حوزه موسیقی به اندازه کافی معروف هستند. این جشنواره یک فضای هنری است تا مردم با موسیقی‌هایی آشنا شوند و ارتباط برقرار کنند که آن‌طور که باید تاکنون شناخته نشده‌اند.

این رهبر ارکستر ادامه داد: نقش جوانان در پیشرفت موسیقی امروزه بسیار پررنگ است، متأسفانه سبک‌هایی مانند موسیقی‌ الکترونیک هنوز امکان مطرح شدن در ایران را پیدا نکرده است و جشنواره می‌تواند این نوع موسیقی‌ها را پس از تأیید کیفیت آنها انتخاب کند.

 

عضو شورای سیاست‌گذاری سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر توضیح داد: اعضای شورای سیاست‌گذاری با وزیدن نسیم تازه در این جشنواره موافق هستند، چرا که حوزه موسیقی در حال تغییر و تحول است. دسته‌ای از معیارهای اخلاقی، فرهنگ جامعه ما را تعریف می‌کنند اما روش دست‌یابی به این معیارها در حال دگرگون شدن است و برای برگزاری جشنواره باید به این مساله توجه کنیم.

 

این آهنگساز افزود: علی‌رغم اتفاق نظر تمام اعضای شورای سیاست‌گذاری شاید امسال به دلیل محدودیت‌های کرونایی نتوانیم آنچنان که باید ایده خود را اجرا کنیم، اما با این وجود تلاش می‌کنیم تا از ابزار‌های انتقالی مانند فضای مجازی نهایت استفاده را ببریم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان