اجرای «اَوستا آبی» به سرپرستی داریوش تقی‌پورفرد، روز سه‌شنبه 26 بهمن ماه در فرهنگسرای نیاوران ساعت 21:30 برای مخاطبان سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر روی صحنه رفت.

گروه «اَوستا» در سال 1386 طی تجربه‌ای موفق در یک پروژه فعالیت خود را آغاز کرد. در این سال‌ها، این گروه با تمرکز بر فرمی متفاوت از معرفی موسیقی دستگاهی و فولکلور ایران و با همراهی موزیسین‌های مختلف و کسب تجارب بسیار به ساختاری متفاوت از این موسیقی دست یافته است. این اجرا بر اساس دومین مجموعه آلبوم «اَوستا آبی» است که «نقطه آبی کمرنگ» نام دارد و در آن کوشش شده تا همه دستگاه‌های موسیقی ایرانی به شکلی متفاوت و با اضافه شدن یکی از عناصر اصلی غایب در موسیقی دستگاهی، یعنی هارمونی، بیان شود تا ابعاد تازه‎ای از این موسیقی به ویژه برای مخاطبان غیربومی ترجمه و ارائه شود.

این اجرا با قطعاتی از «دستگاه شور» و قطعه فلکلور «توبیو» آغاز شد که پس از آن نیز احمدپور با اشاره به اینکه اجرا به شکل بداهه نوازی است و گروه در لحظه برای نواختن تصمیم می‌گیرد به اجرای باقی قطعات در این شب پرداخت.

از قطعاتی که در این اجرا نواخته شدند می‌توان به «دستگاه همایون»، «دستگاه  ماهور»، قطعه فلکلور «آی بلالم»، «آوازهای موسیقی دستگاهی(بیات ترک، افشاری، دشتی، اصفهان . ابوعطا)»، «دستگاه سه‌گاه» و «دستگاه چهارگاه» اشاره کرد.

داریوش تقی‌پورفرد (اَوستا): سرپرست، تنظیم کننده و نوازنده الکتریک باس، جهانبخش احمدپور: ایده‌پرداز بخش موسیقی دستگاهی و نوازنده تار، امین مغانی: ایده‌پرداز بخش فلامینکو و نوازنده گیتار، امیرعباس حاجی‌نیا: ایده‌پرداز بخش ریتم موسیقی ایرانی و غربی و نوازنده پرکاشن در این اجرا هنرنمایی کردند.