گروه موسیقی «جز و شهر» به سرپرستی «میشاییل کار» در نخستین روز از سی و سومین جشنواره بین المللی موسیقی فجر در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه رفته و قطعه‌ای را برای شهر اصفهان اجرا کردند. همچنین این گروه قطعه پایانی اجرای خود را به موسیقی ایرانی اختصاص داده بود که برای مخاطبان بسیار جذاب بود.

به گزارش روابط‌عمومی سی‌وسومین جشنواره موسیقی فجر، وولف اشمیت نوازنده ویلنسل، یورک نیکولا نوازنده درامز، مارتین هارمز نوازنده ساکسیفون و فلوت و فرانک هافمن شاعر آلمانی که اشعاری در مورد موضوع شهر و هویت آن در جهان امروز سروده است، میشاییل کار سرپرست و نوازنده گروه را همراهی می‌کردند. هافمن همراه با گروه موسیقی اشعاری را به زبان آلمانی دکلمه کرد.

این گروه در اجرایش قطعه‌ای را هم برای شهر اصفهان نواخت که با استقبال مخاطبان روبه رو شد. همچنین از دیگر بخش‌های جذاب اجرا، بخش پایانی آن بود که نوازنده درامز تنبک زد. میشاییل کار و مارتین هارمز که همسرانی ایرانی دارند با سازهایشان موسیقی ایرانی اجرا کردند و دو نوازنده دیگر هم سعی کردند با سبکی نزدیک به آنها همراهی‌شان کنند.

اعضای این گروه هر چند تنها سه کلمه سلام، ممنونم و مرسی را به زبان فارسی بلد بودند اما با اجرایشان توانستند با مخاطبان خود به خوبی حرف بزنند و در پایان هم با اجرای موسیقی ایرانی این ارتباط را کامل کردند.

میشاییل کار هم بیان کرد که طی اجراهایی که در ایران داشته، واکنش مخاطب ایرانی نسبت به موسیقی را دوست داشته و آن را احساسی و نویدبخش می‌داند.

این گروه موسیقی اتریشی که در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه رفت، پروژه «جز و شهر» را با هدف شناساندن هویت کنونی هویت کنونی شهر گراتس به عنوان شهری است که پایتخت موسیقی جَز در اتریش شناخته می‌شود، آغاز کرده و پیش از این هم در ایران و دیگر کشورها اجراهای متعددی داشته است.

در ادامه اجراهای سی و سومین جشنواره موسیقی فجر در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران، روز پنجشنبه 21 دی‌ماه دو گروه موسیقی بانوان روی صحنه می‌روند و «کیدی» به سرپرستی رومینا تنی از هرمزگان و «ژن دنگ» به سرپرستی آرزو بابادی به اجرای موسیقی می‌پردازند.

سی و سومین جشنواره موسیقی فجر از 20 تا 30 دی‌ماه در 6 سالن شهر تهران برگزار می‌شود.