گروه «امیرجاهد» به سرپرستی بهرام ساعد و خوانندگی علی یاری‌پور در تالار رودکی سانس دوم روی صحنه رفتند.

به گزارش روابط عمومی سی و سومین جشنواره‌ی موسیقی فجر، این برنامه در دو بخش اجرا شد. در بخش اول گروه قطعات بهرام ساعد، سرپرست گروه و از اعضای سابق گروه عارف به سرپرستی پرویز مشکاتیان را نواختند. این قطعات در مایه‌ شور و دشتی ساخته شده بود و در ادامه چند قطعه‌ی معروف کُردی اجرا شد که مورد تشویق حاضرین قرار گرفت. قطعاتی که در این بخش اجرا شد عبارت بودند از: «هجران» (بهرام ساعد)، «آتشی در سینه دارم» (مرتضی نی‌داوود)، «امان ز هجر رخ یار» (بهرام ساعد)، «موج دربه‌در» (پرویز یاحقی)، «دوضربی شور و دشتی»، «دست به جان نمی‌رسد» (بهرام ساعد)، «به نام خدا» (بهرام ساعد)، کُردی (مظهر خالقی)، و «رستاخیز».

پس از ده دقیقه آنتراکت، گروه «امیرجاهد» این‌بار همچون گروه‌های دیگری که در ژانر موسیقی کلاسیک ایرانی در شب‌های قبل اجرا داشتند در بخش دوم به اجرای تصنیف‌های دوران انقلاب از بزرگان موسیقی استادان محمدرضا لطفی و پرویز مشکاتیان پرداختند.

در این بخش به ترتیب قطعات «رزم مشترک»، «مرا عاشق چنان باید»، تکنوازی تار، «بیا تا گل برافشانیم» از استاد پرویز مشکاتیان و تصنیف‌های «سپیده» و «ای عاشقان» با شعر ه. ا. سایه برای مخاطبان اجرا شد.

گروه «امیرجاهد» فعالیت خود را از سال 1390 در مجموعه‌ی تاریخی خانه‌ـ‌موزه‌ی دکتر معین و استاد امیرجاهد آغاز کرد.از جمله فعالیت‌های این گروه برگزاری کنسرت در تالار وحدت، تالار ایوان شمس، ارسباران و نیاوران بوده است. این گروه همچنین در دیگر شهرهای ایران از جمله زنجان، کرمان و ساری و دیگر کشورها اجرا داشته است.

اعضای گروه در این اجرا عبارت بودند از: بهرام ساعد (تار و سرپرست گروه)، علی یاری‌پور (خواننده)، حسین روزبهانی (تار)، مهدی مساح‌بیگدلی (مراژ)، سجاد خانقاهی (سنتور)، میترا زلفی (قیچک باس)، فرنوش تدین (عود)، نازنین روستا (قیچک)، فرزان پورعارف (کمانچه)، نگار اعزازی (دف)، رامین عبدالهی (کمانچه)، هومن قنبری ایلخچی (تار)، افشین هنرور (تمبک)، سعید میرزاحسینی (نی).

در هفتمین شب اجراهای جشنواره‌ی سی و سوم موسیقی فجر ارکستر مجلسی ایران به رهبری منوچهر صهبایی در سانس اول و ارکستر صدا و سیما به رهبری سهراب کاشف در سانس دوم به اجرای برنامه خواهند پرداخت.