اعضای کوارتت کلنکه شب گذشته اجرای خوبی را در سی و سومین جشنواره موسیقی فجر روی صحنه بردند و برای علاقه‌مندان به موسیقی کلاسیک شب جذابی را رقم زدند.

کوارتت کلنکه که شب پنجم جشنواره در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران روی صحنه رفتند، متشکل از چهار موسیقیدان است که نوازنده سازهای زهی هستند و در جهان هم اجراهای متعددی داشته و مورد تحسین رسانه ها و منتقدان مطرح قرار گرفته‌اند.

آنه گرت کلنک نوازنده ویلون یک، به آته هارتمن ویولن دو، ایوونه اوله مان نوازنده ویولا و روت کالتن هویزر نوازنده ویلنسل اعضای این گروه را تشکیل می‌دهند. این هنرمندان در اجرای خود چهارنوازی‌های معروف موتزارت را اجرا کردند و در اثر اجرایی‌شان نگاهی بدیع و تازه به این اثر موسیقایی داشتند. اعضای این گروه هر چند به اصل ساخته موتزارت پایبند بودند، اما صرفا اجراکننده آن نبوده و با نوآوری در اجرا اتفاق جذابی را رقم زدند که پیش از این هم در دیگر کشورها و از سوی منتقدان مورد توجه و تحسین قرار گرفته بود.

هر چهار نوزانده کوارتت کلنکه فارغ‌التحصیل کالج موسیقی فرانتزازوایمار هستند. ویژگی‌های متمایز این گروه در همکاری با نوبرت برینینگ (کوارتت آمادئوس)، اولریش بیتز (تریو آبگ)، هارابد شون وگ (کوارتت چروبینی) و ساندرو دویچ (کوارتت بارتوک) شکل گرفت.

اجراهای این شب جشنواره کار خود را با ادای احترام به درگذشتگان حادثه کشتی سانجی و بازماندگان آنها آغاز کردند.

در ادامه اجراهای سی و سومین جشنواره موسیقی فجر در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران، روز دوشنبه گروه موسیقی «سادیو، سانتو و بینتا» از سنگال و سپس گروه موسیقی پرنیا با حضور علی جهاندار و حسین پرنیا به اجرای موسیقی می‌پردازند.

سی و سومین جشنواره موسیقی فجر از 20 تا 30 دی‌ماه در 6 سالن شهر تهران برگزار می‌شود.